Monety

Z Terraria Wiki
Stub.png Ten artykuł jest zalążkiem!

Walutą w Terrari są cztery rodzaje monety. Poniżej znajduje się lista monet, począwszy od najmniej wartościowych.

Każde 100 monet niższego stopu stanowi 1 monetę wyższego stopu, np. 100 monet miedzianych = 1 moneta srebrna. Platynowe monety są najwyższym poziomem monet, którego nie da się już przerobić na wyższy stopień. Pomimo tego, iż monety są zrobione z danych metali, nie da się ich stworzyć ze sztabek. Gracz może zatem przerabiać wyższe stopnie monet na niższe stopnie w celu np. zamiany walut, by kupić dany przedmiot. Można je również postawić na ziemi i tworzyć z nich stosy.

Monety można pozyskać na kilka sposobów. Pierwszym i najłatwiejszym sposobem jest zabijanie potworków, z których wypada różna ilość monet. Można je również pozyskać poprzez sprzedaż różnorakich przedmiotów. Czasami można również znaleźć je w skrzyniach lub w dzbanach.

Rodzaje monet
 Miedziana Moneta Miedziana
 Silver Coin Srebrna
 Gold Coin Złota
 Platinum Coin Platynowa

Utrata monet

Utrata monet występuje w wyniku śmierci postaci. Kiedy gracz posiada w ekwipunku monety, traci je podczas utraty życia. Postać w trybie Softcore upuszcza połowę swoich monet, a w trybie Mediumcore i Hardcore upuszczają wszystkie wraz z przedmiotami. Śmierć z rąk innego gracza wbrew pozorom nie powoduje utraty pieniędzy.