Plantera

Z Terraria Wiki
This page is part of the Polish translation project.
Pierwsza forma Planter'y
Pierwsza forma Planter'y.png
Statistics
Typ Boss
Środowisko Underground Jungle
Typ AI 51
Obrażenia 50
Max. Życie 30000

Druga forma Planter'y
Druga forma Planter'y.png
Statistics
Typ Boss
Środowisko Underground Jungle
Typ AI 51
Obrażenia 50
Max. Życie 15000/30000
Obrona 14

Drop z Plantery
Monety: 0 (jako jeden z dwóch bossów, Plantera nie upuszcza pieniędzy)
Przedmiot Szansa
Temple Key.png Temple Key 100%
Seedling.png Seedling 5%
The Axe.png The Axe 0,5%
Pygmy Staff.png Pygmy Staff 25%
Grenade Launcher.png Grenade Launcher 16,67%
Rocket I.png Rocket I 16,67%
Venus Magnum.png Venus Magnum 16,67%
Nettle Burst.png Nettle Burst 16,67%
Leaf Blower.png Leaf Blower 16,67%
Flower Pow.png Flower Pow 16,67%
Wasp Gun.png Wasp Gun 16,67%
Plantera Trophy.png Plantera Trophy 10%

Plantera jest Hardmode'owym bossem. Po pokonaniu wszystkich trzech bossów hardmode' owych, które były przed aktualizacją 1.2 (The Destroyer, Skeletron Prime lub The Twins), jeden albo więcej Plantera's Bulb pojawiają się gdzieś w Underground Jungle i pojawia się wiadomość "The jungle grows restless", czyli "W dżungli rośnie niepokój". Niszcząc jeden z Plantera's Bulb' ów przywołujemy bossa.

Walka z Planterą odbywa się w dwóch częściach. W pierwszej Plantera ściga gracza w dżungli, używając swoich haków do przemieszczania się. Ponadto Plantera strzela w gracza kolcami, a także sporadycznie wypluwa kolczaste kulki .

Kiedy Plantera utraci połowe HP, zmienia formę. W drugiej formie Plantera zachowuje dotychczasowe ataki, ale oprócz zmienionego wyglądu dochodzą jeszcze macki (podobne do tych z bossa Wall of Flesh) i szybszy, bardziej chaotyczny ruch bossa. Druga forma Plantery wypuszcza również różowe zarodniki, ścigające gracza, podobne do zarodników wypluwanych przez potwora Giant Fungi Bulb.

Jeśli Plantera zostanie wyciągnięta na powierzchnię lub poza dżunglę, jej atak dramatycznie się zmienia. "Wściekła" Plantera zyskuje zwiększone obrażenia i szybkość poruszania się, tak że gracz właściwie nie może jej uciekać, a boss zadaje mu ciągłe obrażenia, jednak umiejętnie wykorzystując hak i mając zbudowaną arenę, da się pokonać bossa również na powierzchni , czy poza dżunglą.

Kiedy Plantera zostanie pokonana za pierwszym razem zawsze upuści Grenade Launcher wraz z amunicją (20-49 szt.) Rocket I, a także Temple Key. Jest również szansa na wypadnięcie Pygmy Staff. Za drugim razem drop jest losowy.

Bugi

  • Jeśli gracz zniszczy Plantera's Bulb i przyzwie bossa, a potem jeszcze raz zniszczy inny Plantera's Bulb to druga Plantera nie zostanie przyzwana (na świecie może być tylko jedna Plantera jednocześnie).
  • Jeśli gracz ucieknie daleko od Plantery, ona zniknie.

Ciekawostki

  • Nazwa bossa "Plantera" jest nawiązaniem do amerykańskiego zespołu trash metal' owego Pantera, który jest ulubionym zespołem dziewczyny Redigita.
    • Bardzo rzadko z Plantery wypada przedmiot The Axe, który wygląda jak gitary Washburn and Dean, które były często używane przez nieżyjącego gitarzystę Pantery Dimebag'a Darrell'a
      • Muzyka podczas walki z Planterą zawiera dźwięki ciężkiej, metalowej muzyki.

Historia

  • 1.2.1.2: Plantera od teraz "wścieka" się po wyciągnięciu jej na powierzchnię lub obszar poza dżunglą.
  • 1.2.1.1: Od teraz, po pierwszym pokonaniu Plantery pojawia się wiadomość "Screams are coming from the dungeon".
  • 1.2.0.3: Od teraz Plantera musi zostać pokonana, aby pojawiły się harmode' owe bossy w lochach.
  • 1.2: Dodano.