Ściany

Z Terraria Wiki
Postać kładzie ściany w domu.

Ściany są płytkami, które tworzą tył. Większość rodzajów ścian są przedmiotami które, mogą być w ekwipunku gracza, i mogą być położone przez graczy w każdym obszarze w którym, nie ma już tylnych ścian. Ściany mogą być usunięte z Młotem. Wszystkie ściany rozdzielają się do dwóch kategorii.

  • Domowe ściany są położone przez gracza lub zgenerowane w strukturach. Zapobiegają one wrogów przed pojawianiem się, i przeważnie nie zniszczone tło domowych płytek ścian są niezbędne dla struktury zakfalifikowanej jako Dom dla atrakcji NPC, lub położenia Łóżka które, może ustawić Punkt spawn gracza.
  • Naturalne ściany są znalezione poprzez kilka Biomów, i nie mogą być położone przez graczy. Naturalne ściany nie zatrzymają wrogów przed pojawianiem się, i nie mogą być wykorzystane do domów. Te ściany mogą być usunięte startując z ich krawędzi (to znaczy., musi tutaj być przynajmniej jeden sąsiadująca płytka bez ściany tylnej), w odróżnieniu od domowych ścian, które mogą być usunięte z każdego punktu. Przedmioty wybuchowe mogą usunąć wszystkie naturalne ściany w ciągu ich promienia wybuchu can remove all natural walls within their blast radius tak długo jak krawędź jest gdzieś w promieniu.

Pewne ściany, jak Ściany Obsydianowej Cegły lub Ściany Cegły Lochów istnieją w obu kategoriach, naturalnych i domowych formach. Z tymi ścianami, gracz musi zniszczyć naturalne ściany i zamienić je w ceany lub dozwolenia ich do zaliczenia jako domowych ścian. Ponadto, forma naturalnych ścian, naturalne formy części ścian, jak np. Ściana Ziemi lub Ściana Ziemi Dżunglowej nie mogą być zebrane i muszą być tworzone lub kupione u NPC.

Ściany są generalnie otrzymane przez tworzenie, płacone u NPC, lub przez zbieranie naturalnie pojawiających się ścian. Jeden przedmiot z materiałów tworzenia generalnie tworzy cztery jego przedmioty ścian. Cztery te same ściany mogą być zamienione zpowrotem w jeden z przedmiotów z których, zostały zrobione.

Notatki

  • Ściany Ziemi generalnie całkowicie pokrywa tło w Podziemnych głębokościach wyżej niż zero (zobacz Poziom, Miernik Głębokości). Kładąc nowe ściany w tym obszare może wymagać pierwszej burzącej istniejące już ściany rozpoczynając ze szczytu (Powierzchni) lub dna (zerowej głębokości), która może być żmudnym zadaniem. Alternatywnie, istniejąca ściana może być zniszczona przez Dynamit.
  • W głębokościach poniżej zero, zasłona mapy nie jest już generalnie zakryta aktualnymi płytkami ścian, przez to może być trudno rozróżniać wizualnie od zmiany obrazu tła, na te głębokości mogą mieć podobne wyglądy. Ściany mogą być kładzione swobodnie przez graczy.
  • Pochodnie i kilka innych meblowych przedmiotów mogą być położone bezpośrednio na tylnych ścianach bez wymagania bloków pod nimi.
  • Ściany nie mają wartości monet, (oprócz tapety kupionej u Malarza) nawet jeśli są stworzone z rzadkich materiałów.

Wooden Fence.png Stworzone ściany

Te ściany są zrobione przez graczy używaniąc różnych materiałów

[link]Kliknij tutaj aby ujawnić zawartość. (może nastąpić małe opóźnienie)[/link]
This table requires JavaScript to be enabled and site tooltips to be turned on to be displayed.
You can also view the data on another page.

Rainbow Wallpaper.png Kupione ściany

Te ściany są kupione u różnych NPC.

Hive Wall.png Naturalne ściany

Te ściany są pojawiające się gdy nowy świat został stworzony, i wszystkie mogą być otrzymane z tej samej metody.

Hallowed Grass Wall.png Wymienione ściany

Te ściany powstają gdy Zepsucie, Karmazyn lub Święte naturalnie rozprzestrzeniają do nich, ale mogą być również zrobione używając poszczególne Rozwiązanie z Oczyszczaminatorem. Gdy są zniszczone, te ściany nie wypuszczają nic. To technicznie tworzy je niemożliwe do zdobycia.

Obsidian Back Wall.png Niemożliwe do zdobycia ściany

Te ściany pojawiają się gdy świat jest stworzony ale nie są możliwe do stworzenia, otrzymania, zrabowane, kupione lub użyte przez gracza tak czy inaczej*. Mogą być zniszczone, ale nie upuszczą nic (wyłączając Ścianę obsydianowej cegły).
*Niedostępne ściany mogą być wykorzystane z edytorów map strony trzeciej jak np. TEdit]].

Zobacz także

Historia

  • 1.3.1: Większość wyglądów ścian w ekwipunku zostało zmienionych.
  • 1.3.0.5:
    • Salonowe ściany są teraz odpowiednie dla domu
  • 1.3.0.4: Naprawiono nie prawidłowe ramkowanie ścian w migawkach trybu kamery.
  • 1.3.0.1:
    • Bug naprawiony: Ściana Niebieskiej Płytki jest teraz odpowiednia dla domu jeśli jest położona przez gracza.
    • Dodano ściany Honeyfall, Granit, Gładki Granit, Marmur, Gładki Marmur, Cegły Chrolofitu, Deski Shroomite, Przewód marsjanów, Cegły Luminitu, Cegły Meteorytu, i cegły karmazynowej.
    • Dużo naturalnie generowanych ścian ma nowy wygląd.
    • Teraz możesz położyć ściany na przód każdej innej.
  • 1.2.4.1:
    • Żagiel teraz kosztuje 50 Miedziana Monetas zamiast bycia darmowym.
    • Bug wpływający na wygląd położonych Krótkich Ścian (view) został naprawiony.
  • 1.2.4:
  • 1.2.3: Dodano Ściany Dynastii, Ściany Wodospadu Lawy, Ściany Wodospadu Wody, nawet więcej plakatów, i przenośny mieszalnik cementowy dla nawet głupszych położeń ścian.

{{history|1.2.2|Dziesięć nowych wakacyjnie tematyczny nazwanych Plakatu mogą być teraz kupione u Malarza.

Tiles: Blok Kamienia.png Bloki ( Red Brick.png Cegły) • Wood Wall.png Ściany ( Cobalt Brick Wall.png Ceglane Ściany)