Ruda adamantytu

Z Terraria Wiki
(Przekierowano z Adamantite Ore)
Ruda adamantytu
Ruda adamantytu.png
Statystyki
Typ Ore – Crafting material
Max stos 999
Rzadkość

Rarity Level: 3

Czas użycia 14
ID 366 Sprzedaż 15 Silver Coins

Ruda Adamantu jest jedną z dwóch najlepszych podstawowych rud w trybie Hardmode. Istnieje prawdopodobieństwo, że ruda pojawi się, gdy gracz zniszczy trzeci Ołtarz. Jego alternatywą jest Ruda Tytanu, która jest nieco mocniejsza. Zdobywanie Adamantu jest najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne z wszystkich podstawowych rud, gdyż jest najrzadszy i pojawia się głęboko pod ziemią (zwykle poniżej środka mapy).

Surowiec jest niezbędny ze względu na to, iż można z niego stworzyć Adamantowy Piec, który jest kluczowym przedmiotem do przetapiania surowca na sztabki, zarówno i jak wyższe rudy. Do wykopania potrzebny jest Mythrilowy Kilof bądź Orychalkowy Kilof.

Crafting[edytuj | edytuj kod]

Wykorzystywane do[edytuj | edytuj kod]

Wynik SkładnikiCrafting Station
Adamantite Forge.png Adamantite Forge Adamantite Ore.png Adamantite Ore (30) Mythril Anvil.png Mythril Anvil
Orichalcum Anvil.png Orichalcum Anvil
Hellforge.png Hellforge
Adamantite Bar.png Adamantite Bar Adamantite Ore.png Adamantite Ore (5) Titanium Forge.png Titanium Forge
Adamantite Forge.png Adamantite Forge
Adamantite Beam.png Adamantite Beam Adamantite Ore.png Adamantite Ore Furnace.png Furnace
Blok Kamienia.png Stone Block

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Jeżeli masz problem ze znalezieniem rudy, szukaj głęboko pod ziemią, gdzie możesz napotkać źródła lawy. Dosyć często rudy spotykane są pod jeziorami lawy i należy je ostrożnie wydobywać. Największa ich ilość znajduje się blisko Piekła.
  • Rudy w Podziemiach Crimsonu mogą być trudne do zauważenia ze względu na to, iż większość bloków przybiera kolor czerwony. Mikstura Odkrywcy może bardzo pomóc.
  • Mobile only.png Console only.png Ocram upuszcza niewielkie złoża Adamantu.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Adamant to określenie przedmiotów o niesamowitej wytrzymałości. Tyczyło się to głównie metali o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz diamentu, który jest również bardzo twardym minerałem. Określenie "adamant" wykorzystywane było również w wielu działach oraz opowieściach fantastycznych.
    • Jednymi z najbardziej znanych określeń było "adamantine" w greckiej mitologii oraz "adamantium", które jest fikcyjnym metalem wymyślonych przez autorów komiksów Marvela. Był to bardzo rzadki, potencjalnie niezniszczalny i skrajnie strzeżony metal. Jeden z bohaterów X-Men - Wolverine, miał szkielet wypełniony adamantium, dzięki któremu mógł wysuwać z dłoni potężne, metalowe ostrza.

History[edytuj | edytuj kod]

  • 1.2.3: Zwiększono stack z 99 na 999.
  • 1.1: Wprowadzono.