Bloki

Z Terraria Wiki
Wszystkie bloki w wersji (1.2.4).

Bloki są głównymi komponentami światów Terrarii. Tworzą one niemal cały teren gry, gdzie przewaga pewnego typu bloku w danym obszarze determinuje jego Biom. Prawie wszystkie bloki mogą zostać zebrane przez graczy, i są wykopywane za pomocą Kilofu bądź Wiertła. Wszystkie rodzaje bloków mogą być stertowane aż do 999 na jedno miejsce w ekwipunku.

  • Najczęściej występującymi rodzajami bloków są Ziemia oraz Kamień.
  • Bloki da się przerobić w ściany i vice versa. Prawie wszystkie rodzaje bloków posiadają swój odpowiednik ściany.
  • Bloki da się ukształtować w pół-bloki oraz pochylić ich powierzchnie używając Młota.

W grze znajduje się obecnie 146 rodzai bloków.

Blok Kamienia.png Naturalnie Występujące Bloki

Bloki które mogą się pojawić w stworzonym świecie. Mimo iż tylko niektóre z nich są odnawialne, zawsze można nabyć ich więcej poprzez generacje nowych światów.

Blok Ziemi.png Gleby

Gleby są najbardziej dostępnym rodzajem bloków w grze i tworzą one większość świata. Na wielu z nich naturalnie rosną rośliny. Wszystkie gleby można wykopać Kilofem z Miedzi bądź Kilofem z Cyny (z wyjątkiem odmian Kamienia zanotowanych poniżej). Gleby są jedynymi blokami podatnymi na zamianę w Corruption, Crimson oraz Hallow. Wszystkie gleby można zniszczyć za pomocą materiałów wybuchowych.

Gleby
[link]Kliknij tutaj aby ujawnić zawartość. (może nastąpić małe opóźnienie)[/link]
This table requires JavaScript to be enabled and site tooltips to be turned on to be displayed.
You can also view the data on another page.

Pumpkin.png Hodowane Bloki

Te bloki zdobywa się poprzez zebranie odpowiednich roślin używając do tego właściwych narzędzi. Po znalezieniu się w ekwipunku gracza, mogą one zostać położone na ziemi tak jak inne bloki i ponownie zebrane za pomocą Kilofu, Wiertła bądź Materiałów Wybuchowych.

Hodowane Bloki

Sunplate Block.png Inne Naturalne Bloki

Te bloki występują w różnych częściach świata.

Inne Naturalne Bloki

Dart Trap.png Bloki Pułapek

Bloki Pułapek również występują w różnych częściach świata. W przeciwieństwie do reszty bloków posiadają one specjalne umiejętności które można aktywować za pomocą wyzwalacza połączonego kablem. Wszystkie bloki tego rodzaju można zniszczyć materiałami wybuchowymi.

Bloki Pułapek

Demonite Ore.png Rudy

Rudy znajdują się pod ziemią, przy czym ich niektóre rodzaje można znaleźć tylko w określonych biomach. Przetapia się je na Sztabki, które następnie wykorzystuje się m.in. do kucia Broni, Zbroi czy wyrabiania Mebli. Wiele z rud można przerobić na cegły bądź inne bloki.

Bloki Rud

Sapphire Block.png Klejnoty

Klejnoty są wartościowymi materiałami które występują w żyłach pod ziemią. Występują one w dwóch formach; Jako klejnoty osadzone w blokach kamienia, oraz jako dekoracje posadzone na blokach kamienia. Wykopanie którejkolwiek z tych wersji dostarczy odpowiedni rodzaj klejnotu. Wykopanych klejnotów nie da się z powrotem osadzić w kamieniu, ale można odtworzyć ich wersje dekoracyjne.

Bursztyn również jest klejnotem, ale można go pozyskać wyłącznie z Silt i Slush.

Bloki Klejnotów

Red Brick.png Cegły

Cegły są pewnego rodzaju wyrobionym blokiem z powtarzającym się, prostokątnym wzorkiem. Choć wiele cegieł tworzy się z rud i gleb, niektóre z nich można zdobyć tylko łupiąc je ze środowiska (lub w jednym przypadku, potworów). Nazwy wszystkich cegieł posiadają słowo 'Brick' z wyjątkiem Mudstone Block.

Cegły nie mają ceny i tworzy się je przy Piecu.

Cegły

Adamantite Beam.png Wytworzone Bloki

Te bloki zdobywa się wyłącznie poprzez ich stworzenie w crafting station.

Wytworzone Bloki

Cog.png Inne Bloki

Blue Dynasty Shingles.png Zakupione Bloki

Te bloki kupuje się od NPC.

Zakupione Bloki

Candy Cane Block.png Splądrowane Bloki

Te bloki zdobywa się w różne sposoby, głownie jako łup z pokonanych potworów.

Splądrowane Bloki

Ice Block (Ice Rod) (placed).png Przyzwane Bloki

Przyzwane Bloki

Uwagi

  • Bloków położonych bezpośrednio pod Drzewem, Skrzynią bądź Ołtarzem nie da się wykopać, dopóki obiekt znajdujący się na nich nie zostanie uprzednio usunięty.
  • Bloki na których rośnie Trawa lub Mech nie można wykopać dopóki ich wegetacja nie zostanie zniszczona, co wymaga dodatkowego pojedynczego uderzenia.

Historia

  • 1.2:
    • Cegły, drewno, kamień i szkło wtapiają się wzajemnie.
    • Miniaturki przedmiotów oraz ich sprite'y są teraz unikalne.
    • Dodano kilka nowych bloków.
  • Pre-Release: Wprowadzono.
Tiles: Blok Kamienia.png Bloki ( Red Brick.png Cegły) • Wood Wall.png Ściany ( Cobalt Brick Wall.png Ceglane Ściany)