Goblin Majsterkowicz

Z Terraria Wiki
Goblin Majsterkowicz
Goblin Tinkerer.png
Map Icon Goblin Tinkerer.png
Ikona na mapie
Classic mode icon.png Normalny
Expert mode icon.png Ekspert
Master mode icon.png Mistrz
Statystyki
Typ
Środowisko
Typ AIAI Pasywnych stworzeń
Obrażenia152226 (kolczatki) [1]
Maks. zdrowia250
Obrona15
Odp. na odrzut50%
Związany goblin
Bound Goblin.png
Statystyki
Typ
Środowisko
Typ AIBrak AI
Obrażenia10
Maks. zdrowia250
Obrona15
Odp. na odrzut50%

Goblin Majsterkowicz jest jednym z NPC o profesji handlarza, który sprzedaje kilka unikatowych przedmiotów, co więcej udostępnia możliwość Przekuwania. Można go spotkać dopiero gdy gracz pokona Armię Goblinów, która jest zainicjowana w losowym obszarze w Jaskiniach. Gdy gracz po raz pierwszy go spotka, będzie on związany liną, podobnie jak Mechanik, Czarodziej, Golfista, Szynkarz, Wędkarz oraz Stylistka, aby go rozwiązać wystarczy że gracz z nim porozmawia. Będzie się odradzać tak długo jak będzie dostępny dla niego pusty dom.

Opcja przekuwania dostępna u Goblina Majsterkowicza pozwala graczowi na uzyskanie losowego Modyfikatora dla broni lub akcesorium, który sprawi, że przekuwany przedmiot będzie lepszy lub gorszy niż przed przekuciem. Przekuwanie kosztuje 1/3 wartości przekuwanego przedmiotu, na którą może mieć również wpływ obecny modyfikator. Na koszt przekuwania również ma wpływ nastrój zadowoleniaDesktop and Mobile Versions Goblina Majsterkowicza, i może zostać obniżony po przez użycie Karty rabatowej lub Chciwego pierścienia.[2]

Przedmioty posiadające już modyfikator, które zostały użyte do stworzenia nowego przedmiotu nie mają żadnego wpływu na modyfikator tworzonego przedmiotu. Modyfikatory w przedmiocie użytym do stworzenia nowego przedmiotu zostaną usunięte, a na ich miejsce zostaną wylosowane nowe.

W Desktop version Desktop version, Console version Console version, i Mobile version Mobile version, gdy Goblin Majsterkowicz poczuje się zagrożony przez potwory, do obrony własnej użyje Kolczatek, którymi będzie rzucać w pobliskich przeciwników zadając im 15 / 22 / 26 pkt. obrażeń na początku gry plus (w Desktop version Desktop version i Mobile version Mobile version) w miarę postępów gracza, Goblin Majsterkowicz otrzyma wzmocnienia statystyk.[1] Goblin Majsterkowicz preferuje raczej mieszkanie w Podziemiach lub z Mechanikiem.

Związany goblin to jeden z nielicznych bytów, które może zostać wykryty przez Analizator form życiaPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne.

Sprzedawane przedmioty[edytuj | edytuj kod]

Uwaga: Wszystkie ceny przedmiotów można obniżyć, wyposażając się w Kartę rabatową lub Chciwy pierścień. W Desktop version Desktop version i Mobile version Mobile version, ceny mogą być wyższe lub niższe w zależności od poziomu zadowolenia NPC.
Ekwipunek
Przedmiot Cena Dostępność

Buty rakietoweButy rakietowe 5 Zawsze dostępne.
LinijkaLinijkaPC, Konsole, Konsole starszej generacji, oraz Urządenia mobilne 10 Zawsze dostępne.
Stół warsztatowy MajsterkowiczaStół warsztatowy Majsterkowicza 10 Zawsze dostępne.
Hak wspinaczkowyHak wspinaczkowy 2 Zawsze dostępne.
Pasek na narzędziaPasek na narzędziaPC, Konsole, Konsole starszej generacji, oraz Urządenia mobilne 10 Zawsze dostępne.
KolczatkaKolczatka 80 Zawsze dostępne.
Dowolny PylonDowolny PylonDesktop and Mobile Versions 10 Kiedy przebywa na określonym biomie oraz jest na nim wystarczająco zadowolony.

Preferencje dotyczące życia Desktop and Mobile Versions[edytuj | edytuj kod]

BiomSąsiad
Uwielbian/an/a
Nie lubin/an/a
Nienawidzin/an/a

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz NPC - zadowolenie.

Imiona[edytuj | edytuj kod]

Goblin Majsterkowicz może mieć jedno z dowolnych następujących imion:

  • Arback
  • Dalek
  • Darz
  • Durnok
  • Fahd
  • Fjell
  • Gnudar
  • Grodax
  • Knogs
  • Knub
  • Mobart
  • Mrunok
  • Negurk
  • Nort
  • Nuxatk
  • Ragz
  • Sarx
  • Smador
  • Stazen
  • Stezom
  • Tgerd
  • Tkanus
  • Trogem
  • Xanos
  • Xon

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

Cytaty podczas interakcji[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy Mechanik jest obecna:

    • "Hey...what's <Imię Mechanika> up to? Have you...have you talked to her, by chance?"

    Kiedy Stylistka jest obecna:

    • "I tried to visit <Imię Stylistki> one time. She just looked at me and said 'nope.'"

    Kiedy zostaje uratowany:

    • "Thank you for freeing me, human. I was tied up and left here by the other goblins. You could say that we didn't get along very well."

    Kiedy jest bezdomny:

    • "I can't believe they tied me up and left me here just for pointing out that they weren't going east!"
    • "Now that I'm an outcast, can I throw away the spiked balls? My pockets hurt."
    • "Looking for a gadgets expert? I'm your goblin!"
    • "Thanks for your help. Now, I have to finish pacing around aimlessly here. I'm sure we'll meet again."
    • "I thought you'd be taller."

    Podczas dnia:

    • "Goblins are surprisingly easy to anger. In fact, they could start a war over cloth!"
    • "To be honest, most goblins aren't exactly rocket scientists. Well, some are."
    • "Do you know why we all carry around these spiked balls? Because I don't."
    • "I just finished my newest creation! This version doesn't explode violently if you breathe on it too hard."
    • "Goblin thieves aren't very good at their job. They can't even steal from an unlocked chest!"

    Podczas nocy:

    • "Hey, does your hat need a motor? I think I have a motor that would fit exactly in that hat."
    • "Yo, I heard you like rockets and running boots, so I put some rockets in your running boots." (zobacz Ciekawostki poniżej)
    • "Silence is golden. Duct tape is silver."
    • "YES, gold is stronger than iron. What are they teaching these humans nowadays?"
    • "You know, that mining helmet-flipper combination was a much better idea on paper."

    Podczas trwania ImprezyPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne:

    • "Goblin parties are a lot like humans. They both have games like "Pin the Blame on the Human" er... I don't play that game at my parties."

    Po pokonaniu Armii StarszegoPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne poziomu 1:

    • "You know, these Etherian Goblins are nothing like my people. Really rowdy bunch. Not that my people are much better..."

    Podczas Wietrznych dniDesktop and Mobile Versions:

    • "Ta pogoda jest powodem, dla którego noszę gogle! Nie mogę mieć brudu i piasku przed oczami."
    • "To świetny moment na zmajstrowanie wiatraczka jako akcesorium!"

    Podczas Deszczu Desktop and Mobile Versions:

    • "Cały ten deszcz utrudnia widzenie. Powinienem zmajstrować swoim goglom wycieraczki."
    • "Ludzie są dużo wyżsi niż gobliny. W przypadku powódzi, zawsze mamy z tym spore problemy!"

    Podczas BurzyDesktop and Mobile Versions:

    • "Większość goblinów nienawidzi burz. Prawdopodobnie dlatego, że nosimy tak wiele kolczatek."
    • "Pracuję nad wynalazkiem, który wykorzysta energię uwalnianą wokół nas!"

    Gdy znajduje się na CmentarzDesktop and Mobile Versionsu:

    • "Pracuję nad workiem fotonów. To wynalazek, który pozwoli uwięzić wszystkie duchy czające się na zewnątrz!"
    • "Nieustanne jęki i przeszywające uszy piszczące odgłosy odwracają moją uwagę od pracy!"
  • Cytaty zadowolenia Desktop and Mobile Versions[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy jest bezdomny:

    • "Gobliny zwykle nie potrzebują ładnych domów, ale nie jestem taki jak większość goblinów."

    Kiedy jest z dala od domu:

    • "Chcę popracować nad moim nowym wynalazkiem, ale mój dom jest za daleko!"

    Kiedy jest na rzadkim obszarze:

    • "Idealnie, brak irytujących sąsiadów adekwatnie spełnia moje wymagania."

    Kiedy przebywa w zatłoczonym miejscu:

    • "Wygląda na to, że wokół mnie gromadzi się nieprawdopodobna liczba ludzi, hm?"
    • "Ten tłok wywołuje złe wspomnienia z obozu wojennego goblinów, naprawdę tego nienawidzę."

    Kiedy przebywa w Podziemiach:

    • "Ach, Podziemia to miłe, ciche miejsce do konstruowania większej liczby gadżetów."

    Kiedy przebywa w Dżungli:

    • "Nie lubię Dżungli, jest pełna głośnych, irytujących szkodników, które przeszkadzają mi w pracy!"

    Kiedy przebywa na Biomie zła lub w Lochach:

    • "Nienawidzę Zepsucia/Szkarłatu/Lochu, nie mogę połączyć tych bibelotów w jeden kawałek, dopóki walczę o to, żeby przetrwać!" [sic]

    Kiedy w pobliżu przebywa Mechanik:

    • "Mechanik [Imię Mechanika] sprawia, że rdzeń mojego serca działa nieprawidłowo, i nawet podoba mi się to uczucie!"

    Kiedy w pobliżu przebywa Handlarz barwnikami:

    • "Handlarza barwnikami [Imię Handlarza barwnikami] rozumie, jakie to fajne jest móc mieszać różne rzeczy, mogę to uszanować!"

    Kiedy w pobliżu przebywa Kuśnierz:

    • "Wyczuwam niesamowite wibracje Kuśnierza [Imię Kuśnierza], jakby skrywał mroczny sekret. Nie podoba mi się to uczucie."

    Kiedy w pobliżu przebywa Stylistka:

    • "Naprawdę nienawidzę tego, jak Stylistka [Imię Stylistki] mnie upokorzyła, a wszystko to dlatego, że gobliny płci męskiej nie mogą zapuszczać prawdziwych włosów!"

    Kiedy nic nie wpływa na zadowolenie:

    • "Uczucia są obecnie nominalne."
  • Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

    • Zanim Goblin Majsterkowicz zostanie uratowany, Związany goblin okresowo pojawiać się w będzie w pobliżu gracza, gdy podróżuje on po warstwie Jaskiń, znikając, jeśli oddali się na zbyt dużą odległość. Dlatego spędzanie godzin na czyszczeniu mapy i przeszukiwaniu każdego tunelu jest zbędne.
    • Spożycie Mikstury łowcy spowoduje podświetlenie Związanego goblina, co ułatwi jego odnalezienie.
    • Chociaż Związanego goblina można znaleźć w każdym otwartym podziemnym obszarze, związani NPC mogą być łatwiejsi do znalezienia przez graczy w Lochach, ponieważ jest to rozległa i łatwa w nawigacji przestrzeń podziemna. NPC można również znaleźć w Świątyni Dżungli.

    Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

    • Jest jedynym goblinem, który nie ma spiczastych uszu.
    • Jak dowodzą niektóre z jego cytatów, Goblin Majsterkowicz podkochuje się w Mechaniku, również, niektóre z jej cytatów odnoszą się do Goblina Majsterkowicza, w których to zawarta jest informacja o tym, że ona też jest w nim zakochana.
      • Potwierdza to również jego cytat z zadowolenia: "<Imię Mechanika> sprawia, że rdzeń mojego serca działa nieprawidłowo, i nawet podoba mi się to uczucie!"
    • Cytat "Yo, I heard you like rockets and running boots, so I put some rockets in your running boots." jest odniesieniem do Xzibit mema "Yo Dawg". Jest to również odniesienie do tego, jak Stół warsztatowy Majsterkowicza może łączyć Buty rakietowe z butami do biegania (Buty Hermesa, Poruszone buty, Buty wydmowego jeźdźcaDesktop and Mobile Versions lub Buty morskich wiatrówPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne).
    • Jedno z jego imion, "Dalek", jest odniesieniem do brytyjskiego programu Doctor Who. Dalek to antagonistyczna rasa słynąca z postępu technicznego i chęci eksterminacji wszystkich "niższych" form życia.
    • Jedno z jego imion, "Gnudar", jest prawdopodobnie odniesieniem do Futurama, ponieważ w jednym z filmów występuje kosmita znany pod tym samym imieniem jako antagonista.
    • W przeciwieństwie do innych goblinów, Goblin Majsterkowicz nie upuszcza broni (kolczatek), gdy umrze. Jak na ironię, jest także jedynym goblinem, który faktycznie używa kolczatek jako broni.
    • Cytat: "Gobliny zaskakująco łatwo rozzłościć. Potrafią pójść na wojnę o kawałek sukna!" jest odniesieniem do tego, jak rozpoczynasz wydarzenie Armia Goblinów.
    • Wpis do BestiariuszBestiariusza dla Goblin Majsterkowicz: ""

    • PC 1.3.5: Naprawiono błąd, w którym Goblin Majsterkowicz był nieznacznie mniejszy, niż powinien.
    • PC 1.3.4: Dodano cytat o Etheriańskim Goblinie.
    • PC 1.1.1: Od teraz można go rozwiązać z włączoną funkcją Auto-pauzy.

    Referencje[edytuj | edytuj kod]

    1. 1,0 1,1 Informacje pobrane z kodu źródłowego Desktop version Desktop 1.4.0.5, funkcja AI_007_TownEntities() w Terraria.NPC.cs Mogą występować nieścisłości, ponieważ bieżąca Desktop version Desktop version jest 1.4.1.2.
    2. Informacje pobrane z kodu źródłowego Desktop version Desktop 1.4.0.5, funkcja DrawInventory() w Terraria.Main.cs (poniżej if (InReforgeMenu)) Mogą występować nieścisłości, ponieważ bieżąca Desktop version Desktop version jest 1.4.1.2.