Goblin Majsterkowicz

Z Terraria Wiki
Goblin Majsterkowicz
Goblin Tinkerer.png
Map Icon Goblin Tinkerer.png
Ikona na mapie
Classic mode icon.png Normalny
Expert mode icon.png Ekspert
Master mode icon.png Mistrz
Statystyki
Typ
Środowisko
Typ AIAI Pasywnych stworzeń
Obrażenia152226 (kolczatki) [1]
Maks. zdrowia250
Obrona15
Odp. na odrzut50%
Związany goblin
Bound Goblin.png
Statystyki
Typ
Środowisko
Typ AIBrak AI
Obrażenia10
Maks. zdrowia250
Obrona15
Odp. na odrzut50%

Goblin Majsterkowicz jest jednym z NPC o profesji handlarza, który sprzedaje kilka unikatowych przedmiotów, co więcej udostępnia możliwość Przekuwania. Może go spotkać dopiero gdy gracz pokona Armię Goblinów, która być zainicjowana w losowym obszarze w Jaskiniach. Gdy gracz po raz pierwszy go spotka, będzie on związany liną, podobnie jak Mechanik, Czarodziej, Golfista, Szynkarz, Wędkarz oraz Stylistka, aby go rozwiązać wystarczy że gracz z nim porozmawia. Będzie się odradzać tak długo jak będzie dostępny dla niego pusty dom.

Opcja przekuwania dostępna u Goblina Majsterkowicza pozwala graczowi na uzyskanie losowego Modyfikatora dla broni lub akcesorium, który sprawi że przekuwany przedmiot będzie lepszy lub gorszy niż przed przekuciem. Przekuwanie kosztuje 1/3 wartości przekuwanego przedmiotu, na którą może mieć również wpływ obecny modyfikator. Na koszt przekuwania również ma wpływ nastrój zadowoleniaWersja na PC Goblina Majsterkowicza, i może zostać obniżony po przez użycie Karty rabatowej lub Chciwego pierścienia.[2]

Przedmioty posiadające już modyfikator, które zostały użyte do stworzenia nowego przedmiotu nie mają żadnego wpływu na modyfikator tworzonego przedmiotu. Modyfikatory w przedmiocie użytym do stworzenia nowego przedmiotu zostaną usunięte, a na ich miejsce zostaną wylosowane nowe.

W Wersja na PC Wersja na PC, Wersja na konsole Wersja na konsole, i Wersja na urządzenia mobilne Wersja na urządzenia mobilne, gdy Goblin Majsterkowicz poczuje się zagrożony przez potwory, do obrony własnej użyje Kolczatek, którymi będzie rzucać w pobliskich przeciwników zadając im 15 / 22 / 26 pkt. obrażeń na początku gry plus (w Wersja na PC Wersja na PC) w miarę postępów gracza, Goblin Majsterkowicz otrzyma wzmocnienia statystyk.[1] Goblin Majsterkowicz preferuje raczej mieszkanie w Podziemiach lub z Mechanikiem.

Związany goblin to jeden z nielicznych bytów, które może zostać wykryty przez Analizator form życiaPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne.

Sprzedawane przedmioty[edytuj | edytuj kod]

Uwaga: Wszystkie ceny przedmiotów można obniżyć, wyposażając się w Kartę rabatową lub Chciwy pierścień. W Wersja na PC Wersja na PC, ceny mogą być wyższe lub niższe w zależności od poziomu zadowolenia NPC.
Ekwipunek
Przedmiot Cena Dostępność

Buty rakietoweButy rakietowe 50000*5 Zawsze dostępne.
LinijkaLinijkaPC, Konsole, Konsole starszej generacji, oraz Urządenia mobilne 1000*10 Zawsze dostępne.
Stół warsztatowy MajsterkowiczaStół warsztatowy Majsterkowicza 100000*10 Zawsze dostępne.
Hak wspinaczkowyHak wspinaczkowy 20000*2 Zawsze dostępne.
Pasek na narzędziaPasek na narzędziaPC, Konsole, Konsole starszej generacji, oraz Urządenia mobilne 100000*10 Zawsze dostępne.
KolczatkaKolczatka 80*80 Zawsze dostępne.
Dowolny PylonDowolny PylonWersja na PC 100000*10 Kiedy przebywa na określonym biomie oraz jest na nim wystarczająco zadowolony.

Preferencje dotyczące życia Wersja na PC[edytuj | edytuj kod]

Preferencje dotyczące życia
Co do Kocha Uwielbia Nie lubi Nienawidzi
Biomów Brak Podziemia Dżungla Brak
Sąsiadów MechanikMechanik Handlarz barwnikamiHandlarz barwnikamiPC, Konsole, Konsole starszej generacji, oraz Urządenia mobilne KuśnierzKuśnierz StylistkaStylistkaPC, Konsole, Konsole starszej generacji, oraz Urządenia mobilne

Imiona[edytuj | edytuj kod]

Goblin Majsterkowicz może mieć jedno z dowolnych następujących imion:

  • Arback
  • Dalek
  • Darz
  • Durnok
  • Fahd
  • Fjell
  • Gnudar
  • Grodax
  • Knogs
  • Knub
  • Mobart
  • Mrunok
  • Negurk
  • Nort
  • Nuxatk
  • Ragz
  • Sarx
  • Smador
  • Stazen
  • Stezom
  • Tgerd
  • Tkanus
  • Trogem
  • Xanos
  • Xon

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

Cytaty podczas interakcji[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy Mechanik jest obecna:

    • "A co kombinuje <Imię Mechanika>? Udało ci się już z nią porozmawiać?"

    Kiedy Stylistka jest obecna:

    • "Ta stylistka, <Imię Stylistki>, raz do niej poszedłem. Tylko na mnie popatrzyła i powiedziała „nic z tego”."

    Kiedy zostaje uratowany:

    • "Dziękuję za ratunek, człowieku. Inne gobliny mnie związały i tu zostawiły. Można powiedzieć, że zbyt dobrze się nie dogadywaliśmy."

    Kiedy jest bezdomny:

    • "Nie do wiary, że związali mnie i tu zostawili, bo zasugerowałem, że wcale nie idą na wschód!"
    • "Skoro już jestem wyrzutkiem, mogę wyrzucić kolczatki? Niewygodnie się je trzyma w kieszeniach."
    • "Szukasz eksperta od gadżetów? Już nie musisz!"
    • "Dzięki za pomoc. Teraz muszę skończyć te moje bezcelowe spacery. Na pewno się jeszcze spotkamy."
    • "Spodziewałem się kogoś wyższego."

    Podczas dnia:

    • "Gobliny zaskakująco łatwo rozzłościć. Potrafią pójść na wojnę o kawałek sukna!"
    • "Szczerze mówiąc, większość goblinów nie jest ekspertami rakietowymi. Ale niektórzy są."
    • "Wiesz, po co nam te kolczatki? My nie wiemy."
    • "Właśnie skończyłem swoje najnowsze dzieło! Ta wersja nie wybucha gwałtownie, kiedy się zbyt mocno na nią chuchnie."
    • "Goblińscy złodzieje nie są zbyt dobrzy w swoim fachu. Nie okradliby nawet otwartej skrzyni!"

    Podczas nocy:

    • "Potrzebujesz napędu do swojego kapelusza? Mam napęd, który idealnie by pasował do tego kapelusza."
    • "Słyszałem, że lubisz rakiety i buty, więc wsadziłem ci rakiety do butów." (zobacz Ciekawostki poniżej)
    • "Milczenie jest złotem. Taśma klejąca jest srebrem."
    • "Tak, złoto jest mocniejsze niż żelazo. Czego wy się uczycie tam w tych swoich szkołach?"
    • "Na papierze połączenie kasku górniczego i płetw wydawało się lepszym pomysłem."

    Podczas trwania ImprezyWersja na PCWersja na konsole:

    • "Przyjęcia u goblinów są bardzo podobne do tych u ludzi. I tu, i tu są gry, na przykład „Zwal winę na ludzia”, eee... Ja w nią nie gram."

    Po pokonaniu Armii StarszegoWersja na PCWersja na konsole poziomu 1:

    • "Wiesz, te etheriańskie gobliny wcale nie przypominają moich ziomków. Są naprawdę nieznośni. Nie to, żeby moi byli dużo lepsi..."

    Podczas Wietrznych dniWersja na PC:

    • "Ta pogoda jest powodem, dla którego noszę gogle! Nie mogę mieć brudu i piasku przed oczami."
    • "To świetny moment na zmajstrowanie wiatraczka jako akcesorium!"

    Podczas Deszczu Wersja na PC:

    • "Cały ten deszcz utrudnia widzenie. Powinienem zmajstrować swoim goglom wycieraczki."
    • "Ludzie są dużo wyżsi niż gobliny. W przypadku powódzi, zawsze mamy z tym spore problemy!"

    Podczas BurzyWersja na PC:

    • "Większość goblinów nienawidzi burz. Prawdopodobnie dlatego, że nosimy tak wiele kolczatek."
    • "Pracuję nad wynalazkiem, który wykorzysta energię uwalnianą wokół nas!"

    Gdy znajduje się na CmentarzWersja na PCu:

    • "Pracuję nad workiem fotonów. To wynalazek, który pozwoli uwięzić wszystkie duchy czające się na zewnątrz!"
    • "Nieustanne jęki i przeszywające uszy piszczące odgłosy odwracają moją uwagę od pracy!"
  • Cytaty zadowolenia Wersja na PC[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy jest bezdomny:

    • "Gobliny zwykle nie potrzebują ładnych domów, ale nie jestem taki jak większość goblinów."

    Kiedy jest z dala od domu:

    • "Chcę popracować nad moim nowym wynalazkiem, ale mój dom jest za daleko!"

    Kiedy jest na rzadkim obszarze:

    • "Idealnie, brak irytujących sąsiadów adekwatnie spełnia moje wymagania."

    Kiedy przebywa w zatłoczonym miejscu:

    • "Wygląda na to, że wokół mnie gromadzi się nieprawdopodobna liczba ludzi, hm?"
    • "Ten tłok wywołuje złe wspomnienia z obozu wojennego goblinów, naprawdę tego nienawidzę."

    Kiedy przebywa w Podziemiach:

    • "Ach, Podziemia to miłe, ciche miejsce do konstruowania większej liczby gadżetów."

    Kiedy przebywa w Dżungli:

    • "Nie lubię Dżungli, jest pełna głośnych, irytujących szkodników, które przeszkadzają mi w pracy!"

    Kiedy przebywa na Biomie zła lub w Lochach:

    • "Nienawidzę Zepsucia/Szkarłatu/Lochu, nie mogę połączyć tych bibelotów w jeden kawałek, dopóki walczę o to, żeby przetrwać!" [sic]

    Kiedy w pobliżu przebywa Mechanik:

    • "Mechanik [Imię Mechanika] sprawia, że rdzeń mojego serca działa nieprawidłowo, i nawet podoba mi się to uczucie!"

    Kiedy w pobliżu przebywa Handlarz barwnikami:

    • "Handlarza barwnikami [Imię Handlarza barwnikami] rozumie, jakie to fajne jest móc mieszać różne rzeczy, mogę to uszanować!"

    Kiedy w pobliżu przebywa Kuśnierz:

    • "Wyczuwam niesamowite wibracje Kuśnierza [Imię Kuśnierza], jakby skrywał mroczny sekret. Nie podoba mi się to uczucie."

    Kiedy w pobliżu przebywa Stylistka:

    • "Naprawdę nienawidzę tego, jak Stylistka [Imię Stylistki] mnie upokorzyła, a wszystko to dlatego, że gobliny płci męskiej nie mogą zapuszczać prawdziwych włosów!"

    Kiedy nic nie wpływa na zadowolenie:

    • "Uczucia są obecnie nominalne."
  • Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

    • Zanim Goblin Majsterkowicz zostanie uratowany, Związany goblin okresowo pojawiać się w będzie w pobliżu gracza, gdy podróżuje on po warstwie Jaskiń, znikając, jeśli oddali się na zbyt dużą odległość. Dlatego spędzanie godzin na czyszczeniu mapy i przeszukiwaniu każdego tunelu jest zbędne.
    • Spożycie Mikstury łowcy spowoduje podświetlenie Związanego goblina, co ułatwi jego odnalezienie.
    • Chociaż Związanego goblina można znaleźć w każdym otwartym podziemnym obszarze, związani NPC mogą być łatwiejsi do znalezienia przez graczy w Lochach, ponieważ jest to rozległa i łatwa w nawigacji przestrzeń podziemna. NPC można również znaleźć w Świątyni Dżungli.

    Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

    • Jest jedynym goblinem, który nie ma spiczastych uszu.
    • Jak dowodzą niektóre z jego cytatów, Goblin Majsterkowicz podkochuje się w Mechaniku, również, niektóre z jej cytatów odnoszą się do Goblina Majsterkowicza, w których to zawarta jest informacja o tym, że ona też jest w nim zakochana.
      • Potwierdza to również jego cytat z zadowolenia: "<Imię Mechanika> sprawia, że rdzeń mojego serca działa nieprawidłowo, i nawet podoba mi się to uczucie!"
    • Cytat "Słyszałem, że lubisz rakiety i buty, więc wsadziłem ci rakiety do butów." jest odniesieniem do Xzibit mema "Yo Dawg". Jest to również odniesienie do tego, jak Stół warsztatowy Majsterkowicza może łączyć Buty rakietowe z butami do biegania (Buty Hermesa, Poruszone buty, Buty wydmowego jeźdźcaWersja na PC lub Buty morskich wiatrówPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne).
    • Jedno z jego imion, "Dalek", jest odniesieniem do brytyjskiego programu Doctor Who. Dalek to antagonistyczna rasa słynąca z postępu technicznego i chęci eksterminacji wszystkich "niższych" form życia.
    • Jedno z jego imion, "Gnudar", jest prawdopodobnie odniesieniem do Futurama, ponieważ w jednym z filmów występuje kosmita znany pod tym samym imieniem jako antagonista.
    • W przeciwieństwie do innych goblinów, Goblin Majsterkowicz nie upuszcza broni (kolczatek), gdy umrze. Jak na ironię, jest także jedynym goblinem, który faktycznie używa kolczatek jako broni.
    • Cytat: "Gobliny zaskakująco łatwo rozzłościć. Potrafią pójść na wojnę o kawałek sukna!" jest odniesieniem do tego, jak rozpoczynasz wydarzenie Armia Goblinów.
    • Wpis do BestiariuszBestiariusza dla Goblin Majsterkowicz: ""

    • PC 1.3.5: Naprawiono błąd, w którym Goblin Majsterkowicz był nieznacznie mniejszy, niż powinien.
    • PC 1.3.4: Dodano cytat o Etheriańskim Goblinie.
    • PC 1.1.1: Od teraz można go rozwiązać z włączoną funkcją Auto-pauzy.

    Referencje[edytuj | edytuj kod]

    1. 1,0 1,1 Informacje pobrane z kodu źródłowego Wersja na PC PC 1.4.0.5, funkcja AI_007_TownEntities() w Terraria.NPC.cs Mogą występować nieścisłości, ponieważ bieżąca Wersja na PC Wersja na PC jest 1.4.1.1.
    2. Informacje pobrane z kodu źródłowego Wersja na PC PC 1.4.0.5, funkcja DrawInventory() w Terraria.Main.cs (poniżej if (InReforgeMenu)) Mogą występować nieścisłości, ponieważ bieżąca Wersja na PC Wersja na PC jest 1.4.1.1.