Golem

Z Terraria Wiki
Golem
Golem.png
Statystyki
Typ
Środowisko
Jaszczuhr
Typ AI45
Siła ataku72
Maksymalne Życie39000
16000 (głowa)
9000 (tułów)
7000 (jedna pięść)
Punkty obrony26
Upuszczane przedmioty
Dźwięki

Golem jest jednym z Hardmodowych bossów. Przywołuje się go za pomocą Baterii Lihzahrdów w Lihzardzkim ołtarzu, który znajduje się w świątyni.

Walka z nim jest dwufazowa. W pierwszej fazie golem będzie atakować pięściami, strzelać kulami ognia i okazjonalnie skakać. Po solidnym obiciu go, głowa zacznie strzelać laserami. Ogniste kule odbijają się o bloki, podczas gdy lasery przenikają przez teren.

Druga faza rozpoczyna się w momencie "zabicia" głowy. Głowa odłącza się od ciała golema stając się niewrażliwa na atak. W tej fazie tułów zaczyna skakać bardzo często. Głowa wystrzeliwuje częste serie laserów. Jeżeli gracz nie zniszczy obu pięści, boss nadal będzie atakować pięściami, czyniąc walkę trochę trudniejszą.

Części[edytuj | edytuj kod]

Głowa Golema
Golem Head.png
Statystyki
Typ
Enemy
Typ AIGolem Head AI
Siła ataku64
Maksymalne Życie16000
Punkty obrony20
Dźwięki
Ciało Golema
Golem Core.png
Statystyki
Typ
Enemy
Typ AIGolem Body AI
Siła ataku72
Maksymalne Życie9000
Punkty obrony30
Dźwięki
Pięści Golema
Left Golem Fist.png
Statystyki
Typ
Enemy
Typ AIGolem Fist AI
Siła ataku59
Maksymalne Życie7000
Punkty obrony28
Dźwięki
Pięści Golema
Right Golem Fist.png
Statystyki
Typ
Enemy
Typ AIGolem Fist AI
Siła ataku59
Maksymalne Życie7000
Punkty obrony28
Dźwięki

Po walce[edytuj | edytuj kod]

Desktop only.png PC: Te informacje (lub ich część) odnosi się tylko do wersji PC Terrarii.

Pokonanie bossa powoduje pojawianie się sond, które mogą aktywować Marian Madness. W lochach również pojawiają się kultyści, których trzeba pokonać, aby przywołać Księżycowego Kultystę, będący kluczem do aktywowanie Księżycowych Wydarzeń. Steampunker oferuje graczowi Skrzydła Steampunkera.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Może się zaklinować w bloczkach (podobnie jak King Slime). Jeżeli tak się stanie, wykorzystaj to.
  • Megashark oraz Stynger są bardzo skuteczne przeciwko niemu, jednakże Stynger możemy otrzymać dopiero z samego golema.
  • Jeżeli zdobyłeś już Piranha Gun, wystrzel z tej broni i przyczep piranię do bossa.
  • Użycie armat (zwykłych bądź królikowych) pozwala zabić golema w kilkanaście sekund.
  • Warto użyć broni w stylu Nimbus Rod lub Frozen Hydra w celu zadania dodatkowych obrażeń bez przerywania walki.

Notatki[edytuj | edytuj kod]

Bug.png Bug: Czasami po użyciu baterii Golem się nie pojawi do momentu restartu mapy.
Bug.png Bug: Po zabiciu Golema możliwe jest że zjawią się inni bossowie. Mogą pojawić się wszyscy lub jeden z nich.
Bug.png Bug: Czasami ostatnie pomieszczenie w świątyni (to przeznaczone do walki) jest odcięte od reszty (wymagany Picksaw).
Bug.png Bug: Czasami Golem po przywołaniu pojawia się od razu w swojej drugiej formie.

  • 1.3.0.1:
    • Pokonanie bossa powoduje pojawienie się kultystów.
    • Pokonanie bossa powoduje pojawianie się Martiańskich sond.
    • Steampunker sprzedaje skrzydła po pokonaniu bossa.
    • Upuszcza specjalny przedmiot w Expert Mode.
  • 1.2: Wprowadzono.

{{ }}