Gwiazda

Z Terraria Wiki
Gwiazda
  • Gwiazda widziany w ekwipunku
Stack digit 1.png
Statystyki
Typ
Odnawia manę100
Ciasto dusz
  • Ciasto dusz widziany w ekwipunku
Stack digit 1.png
Statystyki
Typ
Odnawia manę100
Cukierek
  • Cukierek widziany w ekwipunku
Stack digit 1.png
Statystyki
Typ
Odnawia manę100
Aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat żółtych spadających nocą gwiazdach, zobacz Gwiazda z nieba.

Gwiazda (lub Ciasto dusz podczas Halloween oraz Cukierek podczas Świąt Bożego Narodzenia) to przedmiot przywracający manę, którego upuszczają przeciwnicy po zabiciu z szansą 50%, o ile mana gracza jest na niższym poziomie niż maksymalna posiadana. Nie są przedmiotami umieszczanymi w ekwipunku gracza, zamiast tego są natychmiastowo zużywane i przywracają 100 pkt. many. Przeciwnicy upuszczają gwiazdy tylko wtedy, gdy najbliższy gracz posiada mniej many niż wynosi jego maksymalny poziom. Emitują słabe niebieskie światło.

Możliwe jest również przywoływanie Gwiazd (i ich sezonowych odpowiedników) za pomocą Posągu gwiazdy.

Gwiazdy można zbierać w zasięgu 2 bloków, które można zwiększyć za pomocą Niebiańskiego magnesu oraz jego ulepszonych wersji.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Istnieje niezależna 1/12 (8,33%) szansa na otrzymanie dodatkowej Gwiazdy, co oznacza, że istnieje 12/24 (50%) szansa na otrzymanie jednej Gwiazdy, 1/24 (4,17%) szansa na zdobycie dwóch Gwiazd, i 11/24 (45,83%) szansy na brak gwiazdek.[1]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Ciasta dusz są prawdopodobnie odniesieniem do prawdziwych ciast dusz, małych okrągłych ciastek, które są tradycyjnie przygotowywane na Wigilię Wszystkich Świętych (Halloween), Dzień Wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny dla upamiętnienia zmarłych w tradycji chrześcijańskiej. Często nazywa się je po prostu duszami i były rozdawane dzieciom i biednym (znanym jako "soulers"), którzy chodzili od drzwi do drzwi w dniach Allhallowtide śpiewając i modląc się "za dusze dawców i ich przyjaciół". Każde zjedzone ciasto przedstawiałoby duszę uwolnioną z czyśćca. Zwyczaj ten był popularny w Anglii i Walii i ma swoje odpowiedniki w innych częściach świata, które są praktykowane do dziś. Często jest postrzegany jako początek nowoczesnego cukierek albo psikus.
  • Chociaż Gwiazdy są natychmiast zużywane po podniesieniu, możliwe jest przywołanie Gwiazd do ekwipunku gracza za pomocą edytorów ekwipunku. Przywołane Gwiazdy nadal zachowują się jak zwykłe gwiazdy i zostaną zużyte podczas podnoszenia, po upuszczeniu ich przez gracza.

Zobacz również[edytuj | edytuj kod]

  • Serce, podobny przedmiot o działaniu przywracającym zdrowie.

  • PC 1.4.0.4: Naprawiono błąd, w wyniku którego gwiazdy spadały o około 20% częściej, niż powinny.
  • PC 1.2.3:
    • Naprawiono błąd, w którym NPC, którzy tak naprawdę nie umierają (Szlamer, Matka szlamów, Zepsuty szlam) upuszczają serca i gwiazdki many podczas zmiany kształtu (umierania).
    • Naprawiono błąd, który powodował, że gwiazdki many nie wypadały w trybie dla wielu graczy.
  • PC 1.0.6: Od teraz Gwiazdy przywracają 100 pkt. many zamiast 20.
  • Premiera na 3DS: Wprowadzono wraz z Cukierkiem oraz Ciastem dusz, od teraz Gwiazdy przywracają 100 pkt. many zamiast 20.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Informacje pobrane z kodu źródłowego Wersja na PC PC 1.3.5.3, metoda NPCLoot() wewnątrz klasy Terraria.NPC.cs Mogą występować nieścisłości, ponieważ bieżąca Wersja na PC Wersja na PC jest 1.4.0.5.