Królowa Szlam

Z Terraria Wiki
Stub.png Ten artykuł to dopiero zalążek. Jeśli chcesz, możesz pomóc Terraria Wiki rozszerzając go.
Wersja na PC Zawartość na wyłączność - PC: Ta informacja dotyczy wyłącznie wersji Terrarii na PC.
Królowa Szlam
Queen Slime.png
Map Icon Queen Slime.png
Map Icon
Classic mode icon.png Normalny
Expert mode icon.png Ekspert
Master mode icon.png Mistrz
Statystyki
Typ
Środowisko
Typ AIAI Królowej Szlam
Obrażenia60/120/180
Maks. zdrowia18000/28800/36720
Obrona26
Odp. na odrzut100%
Niewrażliwy naJadDezorientacjaZatrucie
Lotna żelatynaLotna żelatynaWersja na PC
  • Królowa szlam jest wczesnym bossem w stylu Hardmode Hallow i jest odpowiednikiem Króla szlama w Hardmode. Wygląda jak masywny fioletowy szlam noszący tiarę z czymś, co wydaje się być powiększoną, bardziej skrystalizowaną wersją Kryształu Żelatyny, który jest przedmiotem używanym do jej wzywania.

    Walka z Królową Szlamem jest całkowicie opcjonalna i nie jest wymagana do postępu gry, ale jej porażka może nagrodzić gracza przydatnymi przedmiotami.

    Jej wpis w bestiariuszu brzmi: „Święte szlamy scalone w wyniosłą, miażdżącą siłę ozdobioną olśniewającymi kryształami. Mówi się, że wyhodowała skrzydła”.

    Podczas gdy królowa szlam żyje, zagra jej ekskluzywna muzyka Queen Slime. Spawnowanie

    Królową Szlamu można odrodzić za pomocą Kryształu Żelatyny. Trzeba to zrobić w Hallow, inaczej nic się nie wydarzy i przedmiot nie zostanie zużyty.

    Żelatynowy Kryształ można znaleźć w Podziemnej Przestrzeni obok Kryształowych Odłamków i odradzają się w taki sam sposób jak Kryształowe Odłamki. Dlatego kryształ żelatyny należy wydobyć przed użyciem. Po użyciu przedmiot zostaje zużyty, a boss zostaje wezwany. Zachowanie

    Królowa szlam skacze w podobny sposób jak Król szlam, choć znacznie szybciej. Okresowo przywołuje Kryształowe Szlamy, które strzelają do kryształów, gdy otrzymują obrażenia. Po kilku skokach wykonuje jedną z dwóch wybranych losowo rzeczy:

       Pozostanie w jednym miejscu przez kilka sekund, po czym skoczy bardzo szybko w twoją stronę, zadając duże obrażenia.
       Pozostanie w jednym miejscu przez kilka sekund, po czym wystrzeli 6 kryształowych pocisków, które pękają przy uderzeniu płytką. Czasami wykona ten atak wiele razy z rzędu.

    Kiedy przy 50% zdrowia, Szlam Królowej wyrośnie skrzydłami i zacznie latać jak Slimer. Zmienia się również jego AI:

       Zamiast wystrzelić kryształy z siebie w 6 kierunkach, okresowo wystrzeliwuje te pociski w twoją stronę.
       Czasami próbuje przelecieć tuż nad tobą i spaść na ciebie.

    Zanim wyrosną mu skrzydła, Królowa Szlam jest również zdolna do teleportacji do ciebie, jeśli nie może cię dosięgnąć, tak jak Król Szlam. Kiedy spadnie do 1/3 zdrowia, odleci i zrzuci śluz.

    Notatki[edytuj | edytuj kod]

    • Przy użyciu wielu kryształów żelatyny można przywołać więcej niż 1 Szlam Królowej.
    • Podobnie jak odłamki kryształów, kryształy żelatyny świecą w ciemności i są stosunkowo łatwe do zauważenia, i wydają się zmieniać kolory z różowego na niebieski i odwrotnie, w powolnej, ciągłej pętli.

    Porady[edytuj | edytuj kod]

    • Sama Królowa Szlam ma stosunkowo prosty wzór ataku z łatwymi do uniknięcia atakami. Największe zagrożenie stanowią stwory, które odradza, które mogą wypełnić ekran pociskami i szybko przytłoczyć gracza. Zabijanie lub unikanie ich powinno być najwyższym priorytetem.
    • Podczas gdy boss musi zostać wezwany w Hallow, walka może się odbyć w dowolnym miejscu. Oznacza to, że po rozpoczęciu walki możesz przejść do innego biomu, a walka będzie kontynuowana normalnie.

    Drobnostki[edytuj | edytuj kod]

    AI Królowej Szlamu zostało stworzone w całości przez programistę Groxa Wielkiego, a efekt wizualny stworzył Yoraiz0r. Królowa szlam jest jednym z 5 bossów z ekskluzywną muzyką, inni to Cesarzowa Światła, Plantera, Książe rybiok i Księżycowy władca. Pióro pokryte szlamem na jej trofeum przypomina miecz pokryty szlamem na trofeum króla szlamu. Królowa szlam była jednym z dwóch bossów dodanych w pierwszej wersji ostatniej ważnej aktualizacji, 1.4.0.1, wraz z Cesarzową Światła.

    Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

    • Król Szlam, wariant Pre-Hardmode.
    • Szlam, wspólny wróg, którego można znaleźć w trakcie gry.

    • PC 1.4.0.3: Nie można wezwać kilkukrotnie, jeżeli przeciwnik nie został pokonany pierwszy raz.
    1. Informacje pobrane z kodu źródłowego Wersja na PC PC 1.4.0.5, method RegisterBoss_QueenSlime() in Terraria.GameContent.ItemDropRules.ItemDropDatabase.cs