Księżycowe Wydarzenia

Z Terraria Wiki
Stub.png Ten artykuł to dopiero zalążek. Jeśli chcesz, możesz pomóc Terraria Wiki rozszerzając go.
Desktop only.png PC: Te informacje (lub ich część) odnosi się tylko do wersji PC Terrarii.

Lunar Event jest końcowym eventem dodanym w wersji 1.3. Objawia się on po pokonaniu Lunar Cultist (księżycowego kultysty). Po jego śmierci, w różnych miejscach mapy (na podłożu) pojawiają się cztery wielkie wieże, zwane Celestial Tower, które generują duże ilości kosmicznych potworów. Celem eventu jest zniszczenie wszystkich wież, które powodują inwazję nietypowych, potężnych stworzeń. Jeżeli gracz zbliży się do tego miejsca, na niebie pojawi się wielki księżyc, a tło przybierze kolory danego typu potworów. W tym miejscu gra również unikatowa muzyka.

Każda wieża jest chroniona polem siłowym, które znika po zabiciu 100 potworów (150 w Expert Mode). Po wykonaniu danej ilości zabójstw, pole znika i wieża staje się wrażliwa na ataki. Zniszczenie każdej z nich pozwala zdobyć specjalne materiały, które pozwalają utworzyć najpotężniejsze bronie w grze.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Event nie mija po utraty życia, dzięki czemu gracz może łatwiej skupić się na walce przeciwko wrogom. Potwory oraz wieże nie regenerują się.
  • Walka w trybie Mediumcore i Hardcore może być bardzo niebezpieczna, dlatego warto zaopatrzyć się w odpowiednie uzbrojenie i schować przedmioty typu Ancient Manipulator, który jest potrzebny do utworzenia przedmiotów z danego surowca.
  • Każda wieża nawiązuje do konkretnej klasy walki: Solar Pillar nawiązuje do walki wręcz, Vortex Pillar do broni dystansowej, Nebula Pillar do broni magicznej, a Stardust Pillar do przywoływanych stworzeń.
  • Wampirze Noże oraz Spectre Armor z kapturem mogą się bardzo przydać podczas walki. Ich regeneracja może uratować życie gracza.
  • Zniszczenie wieży daje dostęp do surowców, z których można stworzyć potężne bronie. Posiadanie Phantasm, Nebula Blaze, Daybreak lub innego tego typu narzędzia pozwala na szybkie usuwanie przeciwników.
  • Podczas walki s Solar Pillar, warto uważać na Crawltipede - wielki wąż, który porusza się z wysoką prędkością i zadaje wysokie obrażenia. Kontakt z nim bardzo szybko kończy się śmiercią, dlatego zaleca się trzymanie blisko ziemi, gdyż on głównie unosi się w powietrzu.