Kotomiecz

Z Terraria Wiki
(Przekierowano z Meowmere)
Kotomiecz
Plik:Kotomiecz.png
Statystyki
Typ Broń
Obrażenia 200
Odrzut 4
Rzadkość

10

Czas użycia 15 (Very Fast)
ID 3063 Sprzedaż 20 Gold Coins
Desktop only.png PC: Te informacje (lub ich część) odnosi się tylko do wersji PC Terrarii.

Kotomiecz jest bronią w trybie Hardmode, która wypada z Księżycowego Władcy. Posiada najwyższe obrażenia od uderzenia z wszystkich mieczy. Miecz ma automatyczny, bardzo szybki rozmach i wystrzeliwuje pociski, podobnie jak Terraostrze. Pociski przypominają kocięta, które zostawiają za sobą ślady tęczy. Kocięta odbijaja się czterokrotnie o bloki, znikając przy piątym uderzeniu. Potrafią również przebijać się przez wrogów, podobnie jak strzały z Terraostrza.

Najlepszym prefiksem dla broni jest "Legendarny".

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Broń jest dobra w ciasnych korytarzach, gdyż istnieją duże szanse, że pocisk trafi wroga.
  • Kotomiecz jest dobry do usuwania dużej ilości trawy. Wystarczy, że pocisk zacznie się odbijać pod małym kątem i pod niską parabolą.
  • Zdarza się, że pocisk może zabić gracza. Czasami może to być bug związany z lagami, lecz istnieją miejsca (np. przy Solar Pillar), gdzie potwory mogą odbijać strzały gracza. Wieża może odbijać pociski, zabijając gracza swoją własną bronią.
  • Koty wystrzeliwane mogą zadać bardzo wysokie obrażenia. Bez ulepszeń i prefiksów mogą zabrać około 400-500 HP krytycznych obrażeń, przy czym z dobrymi ulepszeniami i akcesoriami może przekroczyć nawet 800 HP.
  • Dobre użycie pocisków pozwala na atakowanie potworów pod lub nad sobą. Jako że pocisk potrafi odbijać się o ściany, pod odpowiednią parabolą, może dojść w różne, trudno dostępne miejsca przez większość broni.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Pociski miecza są nawiązaniem do popularnego mema, Nyan Cat.
  • Na początku Redigit oznajmił, że Kotomiecz będzie mieczem, który wydaje dźwięki miauczenia podczas rozmachu. Obecnie dźwięki te występują, lecz podczas odbijania się pocisków.

History[edytuj | edytuj kod]