Meteoryt

Z Terraria Wiki
Meteoryt
Meteoryt.png
Statystyki
Typ Ore – Crafting material
Obrażenia 20
Max stos 250
Czas użycia 14
Sprzedaż Silver Coins

Ruda Meteorytu jest nietypowym rodzajem rudy, który pojawia się tylko i wyłącznie, gdy na mapie wyląduje meteoryt. Pozyskanie tej rudy ma pewne kryteria - podczas zniszczenia Kuli Cieni lub Serca Crimsonu istnieje 50% szans, że w nocy meteoryt rozbije się w losowym miejscu mapy (oddalonym od gracza i od spawnu). Zdarzenie to określane jest komunikatem "A meteorite has landed!". Wydobycie rud wymaga co najmniej kilofów z Wolframu, Platyny lub Złota. Duża ilość tej rudy (powyżej 50) tworzy specjalny mini-biom, w którym pojawiają się Głowy Meteorów. Gdy ilość tych bloków jest niższa niż 50, biom ten zanika i powraca do normalności. Jeżeli gracz nie niszczył żadnej kuli lub serca, szanse na wystąpienie tego zdarzenia są możliwe, lecz niewielkie (2%).

Ruda Meteorytu jest nietypową skałą, która jest zarówno przydatna, jak i niebezpieczna. Kontakt bez odpowiedniego uzbrojenia (akcesorii z Obsydianu lub mikstury Obsydianowego Ciała) redukuje energię gracza. Gracz musi być zaopatrzony w odpowiednie akcesoria bądź powinien unikać kontaktu z blokami, aby móc w bezpieczny sposób wykopać jego rudę, którą może bezpiecznie podnieść.

Crafting[edytuj | edytuj kod]

Używany do[edytuj | edytuj kod]

Wynik SkładnikiCrafting Station
Meteorite Bar.png Meteorite Bar Meteorite.png Meteorite (3) Furnace.png Furnace

Ciekawostki i Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Biom meteorytu regeneruje tylko i wyłącznie Głowy Meteorów. Inne moby nie występują dopóki znaczna ilość złóż nie zostanie wykopana. Pozwala to stworzyć sztuczne biomy, aby uniknąć pojawiania się innych mobów.
  • Głowy Meteorów również upuszczają rudy meteorytu, jednakże jest to dosyć rzadki drop (2%).
  • Woda nie chroni gracza przed uszkodzeniami, jakie może zadać nieuważne stąpanie po złożach.
  • Gwiazda, która spadnie na rudy meteorytu, ulega zniszczeniu.
  • Meteoryt może uderzyć w budowle gracza.

  • 1.2:
    • Zmieniono sposób zadawania obrażeń. Zamiast zadawać standardowe obrażenia, kontakt aktywuje debuff, który nie powoduje chwilowej niezniszczalności i powoli redukuje zdrowie.
    • Zwiększono grupowanie stacków z 250 na 999.
    • Zmniejszono ilość wymaganych uderzeń do wykopania rudy.
  • 1.0.5: Dodano efekt błysku.
  • Pre-Release: Wprowadzono.