Mikstura bitewna

Z Terraria Wiki
Mikstura bitewna
  • Mikstura bitewna widziany w ekwipunku
Stack digit 3.pngStack digit 0.png
Statystyki
Typ
Czas użycia17 (Bardzo wysoka szybkość)
EtykietaIncreases enemy spawn rate
Sprzedaż200*2
Badaniewymaga 20 szt.
Przyznaje wzmocnienie
WzmocnienieBitwaBitwa
Etykieta
wzmocnienia
Zwiększone tempo rodzenia się przeciwników
Czas działania7 minut

Mikstura bitewna jest to mikstura wzmacniająca, który po spożyciu zapewnia wzmocnienie Bitwa. Wzmocnienie podwaja częstotliwość odradzania się stworzeń zarówno wrogich, jak i przyjaznych NPC, oraz podwaja maksymalną liczbę przeciwników, którzy mogą być na ekranie naraz. Czas trwania wynosi 7 minut, ale może zostać anulowane w dowolnym momencie klikając ikonę prawym przyciskiem myszy (Wersja na PC), wybierając ikonę i anulując ją w menu ekwipunku (Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacji), po przez dwukrotne dotknięcie ikony wzmocnienia (Wersja na urządzenia mobilne), lub poprzez anulowanie wzmocnienia z ekranu wzmocnień (Wersja na 3DS).

Schemat[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Efekt kumuluje się z efektami innych przedmiotów, które pozwalają na ręczną zmianę częstotliwości pojawiania się istot, na przykład Wodne świece. Podobnie, przedmioty takie jak Słoneczniki lub Mikstury uspokojenia osłabiające efekt. Na przykład aktywacja zarówno Mikstury bitewnej, jak i Mikstury uspokojenia spowoduje wzrost częstotliwości pojawiania się istot tylko o 54% (zamiast 100%, ze względu na -23% efekt działania Mikstury uspokojenia), a także wzrost maksymalnej liczby przeciwników na ekranie tylko o 40% (zamiast 100%, ze względu na -30% efekt działania Mikstury uspokojenia).
  • Efekty częstotliwości pojawiania się istot, takie jak te pochodzące z Mikstury bitewnej (w tym Wodne świece), mogą być używane do zwiększania częstotliwości pojawiania się wydarzeń, które nie mają określonej częstotliwości, takich jak Krwawy Księżyc czy Zaćmienie Słońca.
  • Mikstury bitewne i Wodne świece nie mogą być używane do zwiększania częstotliwości pojawiania się wydarzeń, takich jak Dyniowy i Mroźny Księżyc. Współczynniki pojawiania się tych zdarzeń zastępują efekty współczynnika pojawiania się.[1]
  • Mikstura uspokojenia posiada odwrotny efekt do Mikstury bitewnej, ale ponieważ obie są miksturami, są one uważane za mikstury wzmacniające i jako takie ich efekty mogą zostać anulowane przez kliknięcie ikon efektów znajdujących się pod Paskiem szybkiego dostępu. W przeciwieństwie do nich, efekt Wodnej świecy jest klasyfikowany jako osłabienie.
  • Mikstura bitewna zwiększa również częstotliwość pojawiania się NPC, takich jak Kupiec-szkielet, związany Goblin Majsterkowicz, związany Mechanik czy związany Czarodziej.
  • Efekt kumuluje się między graczami, ponieważ każdy gracz tworzy swoich własnych NPC. Zwiększa on również maksymalną liczbę istot, które mogą zostać przywołane przez każdego z graczy, umożliwiając tym samym zwiększeni częstotliwości odradzania się istot w jednym świecie.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Używając tej mikstury, należy uważać podczas eksploracji Lochów, a tym bardziej w Lochach w Hardmode. Współczynniki odradzania się istot mogą wymknąć się spod kontroli przez co przebywanie w Lochach może okazać się trudnym nawet dla doświadczonych graczy.
  • Mikstury bitewne mogą być używane do zbierania rzadkich łupów, na które wpływają zdarzenia, takie jak Korytko z pieniędzmi wypadające z istot podczas Krwawego Księżyca, Połamany miecz bohatera wypadające z istot podczas Zaćmienia Słońca, oraz wiele przedmiotów wypadające z istot podczas Inwazji Piratów.
  • Mikstura bitewna jest przydatna do zwiększania szans na pojawienie się niektórych rzadkich istot, takich jak Marsjańska sondaPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Informacje pobrane z kodu źródłowego Wersja na PC PC 1.4.0.5, metoda SpawnNPC() wewnątrz klasy Terraria.NPC.cs Mogą występować nieścisłości, ponieważ bieżąca Wersja na PC Wersja na PC jest 1.4.1.1.