Mikstura delikatnego upadku

Z Terraria Wiki
Mikstura delikatnego upadku
  • Mikstura delikatnego upadku widziany w ekwipunku
Stack digit 3.pngStack digit 0.png
Statystyki
Typ
Czas użycia17 (Bardzo wysoka szybkość)
EtykietaSlows falling speed
Sprzedaż200*2
Badaniewymaga 20 szt.
Przyznaje wzmocnienie
WzmocnienieDelikatny upadekDelikatny upadek
Etykieta
wzmocnienia
Wciśnij W GÓRĘ lub W DÓŁ, żeby regulować szybkość spadania
Czas działania10 minut

Mikstura delikatnego upadku jest to mikstura wzmacniająca, która po spożyciu daje wzmocnienie o nazwie Delikatny upadek. Wzmocnienie spowalnia prędkość upadku gracza oraz zapewnia niewielką możliwość kontroli nad grawitacją, pozwalając skakać wyżej niż normalnie. Czas trwania wynosi 10 minut, ale może zostać anulowane w dowolnym momencie klikając ikonę prawym przyciskiem myszy (Wersja na PC), wybierając ikonę i anulując ją w menu ekwipunku (Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacji), po przez dwukrotne dotknięcie ikony wzmocnienia (Wersja na urządzenia mobilne), lub poprzez anulowanie wzmocnienia z ekranu wzmocnień (Wersja na 3DS).

Gracz może przytrzymać klawisz ▼ W dół, aby upaść z normalną prędkością, lub także może przytrzymać klawisz ▲ W górę, aby jeszcze bardziej spowolnić upadek lub przeskoczyć nad wysokimi przeszkodami. Będąc pod wpływem zarówno Mikstury delikatnego upadku, jak i Mikstury grawitacji, przytrzymanie klawisza ▲ W górę spowoduje, że gracz będzie upadać z normalną prędkością. Gracz będzie upadać ze zmniejszoną prędkością, gdy nie będzie trzymał klawiszy kierunku.

Efekty Mikstury delikatnego upadku można również wykorzystać, aby skakać wyżej. Przytrzymując ▲ W górę, chwytając platformę nad sobą przy pomocy haku, a następnie puszczając hak przed jego zakończeniem, można osiągnąć wysokość skoku kilkuset bloków.

Obrażenia od upadku również są zanegowane, nawet przy normalnym upadku. Warto zauważyć, że Mikstura delikatnego upadku zwiększa również odległość, na jaką gracze są odrzucani, gdy są trafieni atakiem.

Schemat[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Pióro w grafice wzmocnienia przypomina Pelerynę z piór pochodzącą z gry Super Mario World.