Mikstura grawitacji

Z Terraria Wiki
Mikstura grawitacji
  • Mikstura grawitacji widziany w ekwipunku
Stack digit 3.pngStack digit 0.png
Statystyki
Typ
Czas użycia17 (Bardzo wysoka szybkość)
EtykietaAllows the control of gravity
Sprzedaż200*2
Badaniewymaga 20 szt.
Przyznaje wzmocnienie
WzmocnienieGrawitacjaGrawitacja
Etykieta
wzmocnienia
Wciśnij W GÓRĘ, żeby odwrócić grawitację
Czas działania3 minuty

Mikstura grawitacji jest to mikstura wzmacniająca, która po spożyciu daje wzmocnienie o nazwie Grawitacja. To wzmocnienie pozwala graczowi odwrócić grawitację za pomocą ▲ W górę sprawiając, że ekran zmienia pozycję do góry nogami, gracz natomiast spada przeciwnym kierunku oraz pozwala na poruszanie się po sufitach. Efekt można przełączać w powietrzu.

Czas trwania wynosi 3 minuty, ale może zostać anulowane w dowolnym momencie klikając ikonę prawym przyciskiem myszy (Wersja na PC), wybierając ikonę i anulując ją w menu ekwipunku (Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacji), po przez dwukrotne dotknięcie ikony wzmocnienia (Wersja na urządzenia mobilne), lub poprzez anulowanie wzmocnienia z ekranu wzmocnień (Wersja na 3DS).

Schemat[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Podczas gdy odwrócenie grawitacji resetuje odległość upadku gracza, mikstura ta sama nie neguje obrażeń od upadku. Użycie Mikstury delikatnego upadku, skrzydeł, Szczęśliwej podkowy lub Obsydianowej podkowy sprawi, że używanie Mikstura grawitacji będzie dużo bezpieczniejsze.
    • Aby zanegować obrażenia od upadku przy użyciu samej Mikstury grawitacji, gracz może szybko odwrócić grawitację, aby anulować swój pęd przed lądowaniem.
  • Spadnięcie w górę do limitu wysokości mapy nie spowoduje obrażeń u gracza, ale może on zginąć, uderzając o spód Dryfujących wysp lub innego sufitu.
  • Upadek w górnej granicy wysokości mapy automatycznie obróci gracza poprawną stroną do góry.
  • W Wersja na konsole starszej generacji Wersja na konsole starszej generacji, jest opcja wyłączenia "Odwracanie świata do góry nogami", dzięki czemu tylko gracz się odwraca.
  • Podczas odwracania grawitacji na Wersja na konsole starszej generacji Wersja na konsole starszej generacji oraz używania poziomego przyśpieszania prędkości na Latającej deskorolce, mając na sobie Buty Hermesa lub inną ulepszoną wersję butów, spowoduje to zwiększenie prędkości poruszania się, umożliwiając graczowi poruszanie się w ten sposób na stałe. Jeśli gracz używa trybu stałego pozostawania na deskorolce, użytkownik pozostanie w miejscu na zawsze.
  • Łowienie ryb jest możliwe przy odwróconej grawitacji; spławik upada wtedy "w górę" do wody. Jednak nie można grać w golfa przy odwróconej grawitacji; gracz nie będzie nawet w stanie zamachnąć kijem golfowym.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Mikstura ta jest pomocna w znajdowaniu Dryfujących wysp dzięki efektywnemu przełączaniu pozycji w górę i w dół na odpowiedniej wysokości.
  • Grawitacja skutecznie przewyższa kombinację Butów rakietowych oraz skrzydeł, jako metoda podróży powietrznej o największym zasięgu, chociaż trudniej jest ją kontrolować jako metodę lotu.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Zobacz również[edytuj | edytuj kod]

  • PC 1.2.3.1: Naprawiono błąd, który powodował, że długie włosy rysowały przednią część stóp gracza w odwróconej grawitacji.
  • PC 1.2.3:
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego dymki znaków pojawiały się w złym miejscu przy odwróconej grawitacji.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Mikstura delikatnego upadku nie działała równo w odwróconej grawitacji.
    • Naprawiono błąd uniemożliwiający skakanie w wodzie w odwróconej grawitacji.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kapelusze były dziwnie umieszczane pod odwróconą grawitacją.
    • Naprawiono błąd, w którym cząsteczki Szaty runicznej pojawiały się na głowie gracza w odwróconej grawitacji.
    • Naprawiono błąd, w którym którego czatu wyświetlały się "nieprawidłowo" w odwróconej grawitacji.
    • Naprawiono błąd polegający na tym, że próbując przesunąć NPC z odwróconej grawitacji, używano pozycji przeciwnej do wysokości ekranu.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że powiększanie z lunetą snajperską / lornetką zmieniało się na przeciwny kierunek wysokości w odwróconej grawitacji.
    • Od teraz Kostur niezgody działa poprawnie, gdy grawitacja jest odwrócona.
    • Naprawiono precyzję Kostura mroźnej hydry w odwróconej grawitacji.
  • PC 1.2: Efekt grawitacji odwraca teraz widok świata, a nie grafikę postaci.
  • PC 1.0.5: Wprowadzono z opisem 'Naciśnij W GÓRĘ lub W DÓŁ, aby odwrócić grawitację'
  • Konsola 1.02: Efekt grawitacji odwraca teraz widok świata, a nie grafikę postaci.
  • Premiera na 3DS: Wprowadzono z efektem grawitacji odwracającym widok świata, a nie grafikę postaci.