Mikstura grotołaza

Z Terraria Wiki
Mikstura grotołaza
  • Mikstura grotołaza widziany w ekwipunku
Stack digit 3.pngStack digit 0.png
Statystyki
Typ
Czas użycia17 (Bardzo wysoka szybkość)
EtykietaPokazuje położenie skarbu i rudy
Sprzedaż200*2
Badaniewymaga 20 szt.
Przyznaje wzmocnienie
WzmocnienieGrotołazGrotołaz
Etykieta
wzmocnienia
Pokazuje położenie skarbu i rudy
Czas działania5 minut

Mikstura grotołaza jest to mikstura wzmacniająca, która po spożyciu daje wzmocnienie o nazwie Grotołaz, wzmocnienie to oświetla cenne pobliskie obiekty. Kolor podświetlenia różni się w zależności od wersji. Czas trwania wynosi 5 minut, ale może zostać anulowane w dowolnym momencie klikając ikonę prawym przyciskiem myszy (Wersja na PC), wybierając ikonę i anulując ją w menu ekwipunku (Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacji), po przez dwukrotne dotknięcie ikony wzmocnienia (Wersja na urządzenia mobilne), lub poprzez anulowanie wzmocnienia z ekranu wzmocnień (Wersja na 3DS). Wersja na PCWersja na konsoleWersja na urządzenia mobilneWersja na 3DS Może wypaść jako dodatkowy łup z szlamów.

Efekt Grotołaza oświetla następujące obiekty:

Schemat[edytuj | edytuj kod]

Kolory skarbów[edytuj | edytuj kod]

Wersja na PC PC, Wersja na konsole Konsole, Wersja na urządzenia mobilne Urządzenia mobilne, i Wersja na 3DS 3DS[edytuj | edytuj kod]

W Wersja na PC PC, Wersja na konsole Konsole, Wersja na urządzenia mobilne Urządzenia mobilne, i Wersja na 3DS 3DS ruda i inne skarby podświetlane są żółtym odcieniem. Zmienia to nieco naturalny odcień podświetlonego skarbu, na przykład dla Rudy kobaltu jest to turkusowy odcień natomiast dla Rudy orichalcum jest to odcień czerwieni. Niektóre rudy pozostają niezmienione, są to np. Szkarłatna ruda (w przeciwieństwie do jej odpowiednika Rudy demonitu), Meteoryt, Obsydian i Piekielny kamień. Jednak meteoryt i szkarłatna ruda posiadają własne światło.

Wersja na konsole starszej generacji Wersja na konsole starszej generacji[edytuj | edytuj kod]

W Wersja na konsole starszej generacji Wersja na konsole starszej generacji każdy rodzaj rudy jest podświetlany, jak również świeci i migocze w określonym kolorze:

  • Ruda miedziRuda miedzi ma czerwonawy odcień.
  • Ruda żelazaRuda żelaza migocze na czerwono i niebiesko.
  • Ruda srebraRuda srebra ma niebieski odcień.
  • Ruda złotaRuda złota wygląda jak miedź, ale z lekkim żółtym odcieniem.
  • Ruda demonituRuda demonitu trudno odróżnić od srebra. Ponieważ zawsze się świeci, Grotołaz nie wyszukuje jej.
  • Ruda kobaltuRuda kobaltu jest intensywnie niebieski, dzięki czemu jest bardzo wyraźny.
  • Ruda mithriluRuda mithrilu wygląda jak srebro, tylko faktura jest nieco inna i ma nutę zieleni.
  • Ruda adamantytuRuda adamantytu jest jak miedź, ale jest ciemniejszy i bardziej czerwony.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Wersja na PCWersja na konsole Efekt lśnienia wydaje się być największy w przypadku trybu oświetlenia "Retro".
  • Wersja na konsole starszej generacjiWersja na 3DS Mapa przedstawia rudy bardzo wyraźnie, przez co Mikstury grotołaza są prawie niepotrzebne.
  • Rubin często można pomylić z Ametystem podczas używania Mikstury grotołaza.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Wykrywacz metali informuje gracza o pobliskim znajdującym się skarbie. Może to pomóc graczowi określić, kiedy w pobliżu znajduje się skarb, na który warto wydać miksturę grotołaza.
  • Efekt pochodzący od Świetlika grotołaza jest podobny do efektu mikstury grotołaza, ale mają tę przewagę, że gracz może nadal kopać i wykonywać inne czynności w tym samym czasie.
  • Mikstury grotołaza najlepiej sprawdzają się podczas grania na ekranach o wysokiej rozdzielczości.
  • Mikstury te są bardzo przydatne do znajdowania rzadszych rud w Hardmode.
  • Mikstury grotołaza najlepiej tworzyć z rudy, która nie występuje naturalnie w danym świecie. Ponieważ ta alternatywna ruda jest zwykle pozyskiwana w stosunkowo niewielkich ilościach (np. Za pośrednictwem skrzynek lub Ekstraktatora), które często są niewystarczające do wytworzenia sprzętu, rozsądnie może być użycie jej do mikstur grotołaza. W ten sposób naturalnie występującą rudę można również przechowywać do wytwarzania innego sprzętu.

  • PC 1.2.3:
    • Grotołaza nie powoduje już emitowania światła. Zapobiega to pojawianiu się rudy na mapie.
    • Grotołaza powoduje teraz, że ruda na ekranie ma złoty kolor.
  • PC 1.2: Od teraz wyświetla nowe skarby oraz posiada alternatywny schemat rzemieślniczy z użyciem rudy Platyny.
  • Konsola 1.0.750.0: (PS4)
    • Zaktualizowano grafikę.
    • Od teraz wszystkie rudy błyszczą tak samo jak w wersji na PC 1.3.0.1.
  • Konsola 1.06: Wprowadzono mechanikę z wersji na PC 1.2.3, za wyjątkiem rud z własnym połyskiem.
  • Konsola 1.02: Od teraz wyświetla nowe skarby oraz posiada alternatywny schemat rzemieślniczy z użyciem rudy Platyny.
  • Premiera na 3DS: Wprowadzono z mechaniką oraz grafiką z wersji na PC 1.2.3.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Cyna, Ołów, Wolfram, Platyna, Meteoryt, Szkarłat, Obsydian, Piekielny kamień, Pallad, Orichalcum, Tytan, Zielenica i Diament nie są uwzględniane.