Mikstury

Z Terraria Wiki
Wytwarzane mikstury i buteleczki z substancjami (nie obejmuje żywności). Kliknij, aby powiększyć.

Mikstury to grupa przedmiotów jednorazowego użytku, które albo przywracają zdrowie i/lub manę, albo dają tymczasowe wzmocnienia. Mikstury są powszechnie spotykane w naturalnych kufrach i garnkach i mogą być upuszczane przez przeciwników, kupowane od NPC lub wytwarzane. Większość mikstur można wytworzyć przy położonej buteleczce lub stole alchemicznym, ale butelki muszą być wykonane przy obdarzającym warsztacie. Premie mikstur można anulować w dowolnym momencie, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę wzmocnienia (Wersja na PC), wybierając ikonę wzmocnienia i anulując ją w menu wyposażenia (Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacji), klikając dwukrotnie ikonę wzmocnienia (Wersja na urządzenia mobilne) lub anulując wzmocnienie na ekranie premii (Wersja na 3DS). W trybie Podróży, aby móc duplikować mikstury trzeba posiadać 20 szt. każdej z nich, natomiast dla mikstur regeneracyjnych potrzeba 30 szt. każdej z nich.

Mikstury w Terraria
Alternatywne mikstury oraz wykres tworzenia. Kliknij, aby powiększyć.

Healing Potion.png Mikstury odnowy[edytuj | edytuj kod]

Mikstury te przywracają zdrowie, manę, a nawet oba jednocześnie. Ich użycie jest ograniczone odpowiednio przez osłabienia Wstręt do mikstur i Zaburzenia many. Czas trwania wstrętu do mikstur można skrócić za pomocą talizmanu mitów lub kamienia filozoficznego.

[link]Kliknij/dotknij tutaj aby wyświetlić tę zawartość. (może wystąpić niewielkie opóźnienie)[/link]
Ta tabela wymaga włączenia JavaScript i wyświetlenia podpowiedzi witryny.
Możesz także przeglądać zawartość na innej stronie.

Pad Thai.png Żywność i napoje[edytuj | edytuj kod]

Spożywanie jedzenia daje wzmocnienie Najedzony, Obficie najedzony lub Znakomicie najedzony, a napoje zapewniają efekt Podchmielenie.

Inferno Potion.png Mikstury wzmacniające[edytuj | edytuj kod]

Po spożyciu zapewniają one graczowi tymczasowe, zwykle krótkotrwałe wzmocnienia. Są wytwarzane przy położonej buteleczce lub stole alchemicznym. Wersja na PC Naciśnięcie klawisza wzmocnienia (domyślnie Szybkie wzmocnienie zużyje jedną z mikstur wzmacniających gracza znajdujących się w ekwipunku.

Flask of Party.png Buteleczki z substancjami[edytuj | edytuj kod]

Po spożyciu zapewniają one postaci tymczasowe wzmocnienie specyficzne dla walki wręcz. W danym momencie może być aktywne tylko jedno wzmocnienie z buteleczek. Tworzy się je przy obdarzającym warsztacie.

Recall Potion.png Inne mikstury[edytuj | edytuj kod]

To mikstury, które nie pasują do pozostałych kategorii.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Niektóre mikstury używają butelek, które korelują z prawdziwym wykorzystaniem w rzeczywistości buteleczek z substancjami. Obejmują one:
  • Wszystkie mikstury (za wyjątkiem Mikstur odnowy) używają korka.
  • Wygląd Wiesnbräu jest odniesieniem do popularnego kufla, a także był widziany w amerykańskiej komedii z 2006 roku Beerfest..
  • W wersji Wersja na 3DS 3DS, jeśli gracz szybko użyje mikstury zaraz po opuszczeniu swojego ekwipunku, mikstura zostanie użyta, ale nie zostanie zużyta. Jednak wzmocnienie/osłabienie będzie trwało tylko 1 minutę. Należy pamiętać, że może to nie działać za każdym razem.
  • Niektóre mikstury można wytworzyć tylko w światach z odpowiednim biomem zła:
    • Mikstury kolców i gniewu można wytwarzać tylko w światach z Zepsuciem.
    • Mikstury sercowego zasięgu i wściekłości można wytwarzać tylko w światach z Szkarłatem.
    • Mikstury sercowego zasięgu i kolców można znaleźć w kufrach, niezależnie od typu świata. Dodatkowo mikstury sercowego zasięgu można znaleźć w wyłowionych skrzyniach. Stanowi to jednak ograniczoną (nieodnawialną) dostawę mikstur kolców.
    • Z tych czterech mikstur tylko miksturę sercowego zasięgu można zdobyć z wyłowionych skrzyni.
    • Zwróć uwagę, że od aktualizacji 1.4.0.1 możesz umieścić Driadę w biomie cmentarnym i otrzymać przeciwne nasiona zła, więc wszystkie te mikstury są dostępne do wytworzenia na każdym świecie.

  • PC 1.4.0.1: Zmieniono czas trwania mikstur wzmacniających. Dodano 61 przedmiotów typu żywność
  • PC 1.3.0.1: Dodano super mikstury lecznicze, dziwne napary, bekon, miksturę zmiany płci i mikstury tunelu czasoprzestrzennego. Każda mikstura posiada nowy wygląd.