Monety

Z Terraria Wiki
Wyciągnąć ci zza ucha monetę? Nie? Dobra.

Czarodziej

Miedziana moneta
  • Copper Coin dropped Copper Coin inventory sprite Old-gen console, Mobile, and 3DS exclusive sprite
Auto-strzał
Stack digit 1.pngStack digit 0.pngStack digit 0.png
Statystyki
Typ
Obrażenia25 (Dystansowe)
Możliwe do
umieszczenia
Yes
Czas użycia15 (Bardzo wysoka szybkość)
Podstawowa
prędkości
1
Zwielokrotniona
prędkość
Sprzedaż1*1
Badaniewymaga 100 szt.
Tworzy pocisk
  • Miedziana moneta
    Miedziana moneta
Srebrna moneta
  • Silver Coin dropped Silver Coin inventory sprite Old-gen console, Mobile, and 3DS exclusive sprite
Auto-strzał
Statystyki
Typ
Obrażenia50 (Dystansowe)
Możliwe do
umieszczenia
Yes
Czas użycia15 (Bardzo wysoka szybkość)
Podstawowa
prędkości
2
Zwielokrotniona
prędkość
Sprzedaż100*1
Badaniewymaga 100 szt.
Tworzy pocisk
  • Srebrna moneta
    Srebrna moneta
Złota moneta
  • Gold Coin dropped Gold Coin inventory sprite Old-gen console, Mobile, and 3DS exclusive sprite
Auto-strzał
Statystyki
Typ
Obrażenia100 (Dystansowe)
Możliwe do
umieszczenia
Yes
Czas użycia15 (Bardzo wysoka szybkość)
Podstawowa
prędkości
3
Zwielokrotniona
prędkość
Sprzedaż10000*1
Badaniewymaga 100 szt.
Tworzy pocisk
  • Złota moneta
    Złota moneta
Platynowa moneta
  • Platinum coin dropped Platinum Coin inventory sprite Old-gen console and 3DS exclusive sprite
Auto-strzał
Statystyki
Typ
Obrażenia200 (Dystansowe)
Możliwe do
umieszczenia
Yes
Czas użycia15 (Bardzo wysoka szybkość)
Podstawowa
prędkości
4
Zwielokrotniona
prędkość
Sprzedaż1000000*1
Badaniewymaga 100 szt.
Tworzy pocisk
  • Platynowa moneta
    Platynowa moneta

Monety to główna waluta w świecie Terrari. Są one głównie używane do transakcji z NPC, ale mogą być również używane jako amunicja do pistoletu monetowego. Istnieją cztery rodzaje monet: Miedziane monety, Srebrne monety, Złote monety oraz Platynowe monety.

Monety mogą zostać pozyskane poprzez zabijanie przeciwników, wchodzenie w interakcję z NPC, lub poprzez znajdowanie ich w różnych formach łupu. Mimo, że monety wyglądają jak materiały: "Miedź", "Srebro", "Złoto", bądź "Platyna", nie są one powiązane z ich rudami i nie mogą zostać z nich wytworzone.

Ilość monet jaką upuszcza przeciwnik w chwili śmierci, jest obliczana na podstawie stałych wartości wewnątrz kodu gry, z pewnymi przypadkowymi odchyleniami. Więcej informacji znajdziesz w "Drop" z NPC § Monety.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Monety można badać w trybie podróży. Chociaż jest to żmudny proces, gracze mogą duplikować 100 miedzianych monet aby następnie przemieniać je w coraz wyższe nominały, aż do osiągnięcia 100 platynowych monet.

Przechowywanie[edytuj | edytuj kod]

Copper Coin Pile.png
Stos miedzianych monet

W ekwipunku gracza, monety mają swoje oddzielne pola, ale można je również przesunąć do standardowych pól ekwipunku.

  • Monety podniesione z otoczenia, bądź przeniesione poprzez tzw. "shift-click", automatycznie połączą się w monety wyższej wartości, jeśli będzie to możliwe.
    • Na przykład, jeśli gracz podniesie 10000*1, w jego ekwipunku pojawi się 10000*1.
    • Podobnie w przypadku, gdy gracz mający w ekwipunku 9600*96, który podniesie kolejne 1500*15, będzie miał w ekwipunku 11100*111
  • Wersja na konsoleWersja na urządzenia mobilne Użycie "Szybkiego łączenia przedmiotów" na otwartej Śwince skarbonce, Korytku z pieniędzmi, Sejfie lub Kuźnia obrońcyWersja na PCWersja na konsole (w sumie "schowku"), daje specjalne działanie: Jeśli w schowku jest przynajmniej jedna moneta (dowolnej wartości), wszystkie monety w ekwipunku gracza zostaną przeniesione do schowka. Ponadto, wszystkie przeniesione monety oraz monety znajdujące się w schowku zostaną połączone ze sobą do najwyższej możliwej wartości nominału.
  • Wersja na PC Użycie "Szybkiego łączenia przedmiotów" przeniesie monet do pobliskich schowków, przemieniając je w najwyższy możliwy nominał.
  • Użycie "Szybkiego łączenia przedmiotów" (lub "Szybkiego łączenia w pobliskich kufrach") na schowku, jak np. kufer, będzie traktowało monety jak każdy inny przedmiot, lecz nie przeniesie ich z pól wyznaczonych dla monet.
  • Monety nie połączą się automatycznie, gdy zostaną ręcznie przeniesione do schowka; jeśli w schowku zabraknie miejsca, część pozostanie w dłoni gracza lub w polach na monety. Takie stosy po 100 monet należy ręcznie przemienić na kolejny nominał. (Zobacz także poniższe ostrzeżenie dotyczące Umieść wszystko.)
  • W początkowej grze, przed zdobyciem dowolnego schowka, nieuniknione może być przechowywanie monet w skrzyni. "Zmagazynuj wszystko", umieszcza monety w skrzyni, lecz jeśli skrzynia jest pusta, najwyższe wartości monet mogą zostać usunięte.
  • PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne Monety można wydawać u NPC bezpośrednio z schowków gracza.

Upuszczanie Po Śmierci[edytuj | edytuj kod]

  • Po śmierci gracza w Klasycznym (Poziom Łatwy Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacjiWersja na urządzenia mobilne) poziomie trudności (domyślny tryb), upuszcza połowę (trzy czwarte) (całość) swoich monet, zaokrąglonych do najbliższej całej monety. Na przykład, gdy gracz posiada 10000*1, upuści je całkowicie. Lecz gdy posiada 100000*10, upuści on 5 (8), lub 10 Złota moneta.
  • Po śmierci gracza na poziomie średnimPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne lub HardcorePC, Konsole, oraz Urządenia mobilne, upuści on wszystkie monety, niezależnie od sposobu śmierci.
  • Po śmierci od broni trzymanej przez gracza w Trybie Łatwym, nie są upuszczane żadne monety, nawet jeśli otrzymano poprzednio obrażenia od przeciwników.
  • Przypadkowa śmierć jak np. upadek z wysokości lub chaotyczny stan, również spowoduje utratę monet.
  • Śmierć od własnego pocisku, który został odbity przez przeciwnika (taki jak LunarPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne), również powoduje utratę monet.
  • W trybie EkspertaPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne, przeciwnicy mogą podnosić monety, które wypadły z innych przeciwników bądź graczy. Jeśli wspomniany przeciwnik zniknie, jego lokalizacja zostanie zapisana na mapie a następnie odrodzi się w tym obszarze. Ten efekt występuje tylko gdy gracz upuści powyżej 1000*10. Przeciwnicy trzymający podniesione monety, emitują efekt iskier w kolorze monet które trzymają.

Rzemiosło[edytuj | edytuj kod]

Receptura[edytuj | edytuj kod]

RezultatSkładnikiStanowisko rzemieślnicze
Miedziana monetaMiedziana moneta
(100)
Dłoń
Złota monetaZłota moneta
(100)
Złota monetaZłota moneta
Platynowa monetaPlatynowa moneta
Srebrna monetaSrebrna moneta
(100)
Srebrna monetaSrebrna moneta
total: 6 row(s)

Używane w[edytuj | edytuj kod]

Miedziana monetaMiedziana moneta
(100)
Dłoń
Złota monetaZłota moneta
(100)
Złota monetaZłota moneta
Platynowa monetaPlatynowa moneta
Srebrna monetaSrebrna moneta
(100)
Srebrna monetaSrebrna moneta
total: 6 row(s)

Notatki[edytuj | edytuj kod]

Coin portal.png
PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne Gracz stojący obok portalu monetowego w piekle.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne Miedziane, Srebrne i Złote monety są jedynymi przedmiotami z maksymalną ilością w stosie wynoszącą 100.
  • Coin PortalPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne często pojawia się w Piekle z powodu dużej ilości garnków tam występujących.
  • PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne Dzięki możliwościom płatniczym przenośnego schowka, maksymalna ilość monet jaką gracz może wydać w jednym momencie wynosi dokładnie 173 826 Platynowa moneta w wersji komputerowej i konsolowej, oraz 133 866 Platynowa moneta w wersji mobilnej.
  • Wersja na PCWersja na konsoleWersja na urządzenia mobilneWersja na 3DS Cena sprzedaży monet jest równa ilości ich stosu, lecz nie można ich sprzedać.
  • Wersja na PC Platynowa moneta jest najwyższą i najszerszą z monet. Jej rozmiary to 14x16. Rozmiar Złotej monety to 12x16, rozmiar Srebrnej monety to 12x14, rozmiar Miedzianej monety to 12x12, jest ona najmniejsza.
  • Wersja na konsole starszej generacji Monety mogą być sprzedane w wersji na WiiU oraz Xbox. Takie postępowanie jednak nic nie da.
  • Platynowa moneta jest warta 1,000,000 Miedzianych Monet.
    • Umieszczenie wszystkich tych Miedzianych monet zajęłoby ponad 1/20 dużegoPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne świata.
  • Zakup wszystkich przedmiotów od NPCów wymaga:
  • PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne Mimo, że monety są traktowane jako amunicja, jeśli strzelamy z Pistoletu monetowego, nie można ich włożyć do miejsca na amunicję w ekwipunku.
  • Wersja na urządzenia mobilne Wersja na PC Wersja na konsole Monety zwiększają swoje rozmiary w zależności od danej wartości

  • PC 1.4.0.2: Od teraz nie posiadają wartości sprzedaży.
  • PC 1.4.0.1:
    • Od teraz wartość obrażeń jest wyświetlana tylko gdy gracz posiada w ekwipunku Pistolet monetowy.
    • Od teraz nie emitują światła gdy zostaną upuszczone.
  • PC 1.3.0.1:
    • Nowy efekt dźwiękowy przy podnoszeniu monet.
    • Nowy wygląd i animacja wszystkich rodzajów monet.
    • Od teraz można kupować przedmioty od NPC przy pomocy monet znajdujących się w ekwipunku, Śwince skarbonce bądź sejfie.
    • Po zniszczeniu garnka, jest mała szansa, że pojawi się portal, z którego wypadnie 5-15 złotych monet.
  • PC 1.2.4.1: Poprawiono błąd sprawiający, że monety zadawały obrażenia.
  • PC 1.2.4: Od teraz monety mogą być położone.
  • PC 1.2.3:
    • Świnka Skarbonka i Sejf, od teraz dobrze łączą monety przy użyciu "Szybkiego łączenia".
    • Poprawiono błąd, gdzie Kupiec nie pojawiał się kiedy miało się ponad 21 tys. platynowych monet.
  • PC 1.2.0.3:
    • Od teraz nie można sprzedawać monet.
    • Poprawiono błąd sprawiający znikanie monet, zamiast zamieniania ich na wyższą wartość.
    • Od teraz monety trzymane w dłoni również wypadają po śmierci.
    • Monety automatycznie łączą się gdy leżą obok siebie.
  • PC 1.2.0.2: Poprawiono błąd z klonowaniem monet.
  • PC 1.2:
    • Czasami "Szybkie łączenie" nie działa poprawnie i traci się monety.
    • Od teraz nie można sprzedawać monet NPC.
    • Od teraz można pozyskać monety umieszczając blok brei lub mułu w Ekstraktatorze.
    • Od teraz nie można tworzyć przedmiotów ani monet, po włożeniu składników do śmietnika.
  • PC 1.1.1:
    • Monety trzymane kursorem od teraz wypadają po śmierci.
    • Poprawiono błąd który sprawiał, że monety w stosach znikały ze skrzyń w grze wieloosobowej.
  • PC 1.0.6: Dodano iskry i wzmacnianie światła.
  • Urządzenia mobilne 1.3.0.7:
    • Zaktualizowano wygląd Platynowej monety. Stara moneta wyglądała tak: Platinum Coin (mobile).png i występowała tylko w wersji mobilnej.