Obłąkany Kultysta

Z Terraria Wiki
Lunatic Cultist
Lunatic Cultist.png
Statistics
Typ Boss
Środowisko Dungeon
Typ AI 84
Obrażenia 50
Max. Życie 32000 (40000 w Expert)
Obrona 42
Łup
Coins Gold Coin
Przedmiot (Ilość) Szansa
Ancient Manipulator.png Ancient Manipulator 100%
Ancient Cultist Mask.png Ancient Cultist Mask 14.29%
Ancient Cultist Trophy.png Ancient Cultist Trophy 10%
Greater Healing Potion.png Greater Healing Potion (5-15) 100%
Pc only.png PC: Te informacje (lub ich część) odnosi się tylko do wersji PC Terrarii.

Lunatic Cultist (Obłąkany Kultysta), znany też jako Ancient Cultist (Starożytny Kultysta), jest bossem, który pojawia się po zabiciu wszystkich kultystów, którzy znajdują się w wejściu do Lochów. Żeby się pojawili, gracz musi wcześniej pokonać Golema. Po zabiciu kultystów, boss wychodzi z tajemniczego portalu i zaczyna atakować szybkimi sekwencjami. Zabicie go natychmiastowo aktywuje Lunar Event.

Zachowanie

Boss przenosi się szybkim tempem, atakując różnego typu pociskami. Na początku atakuje jednym z trzech ataków: wystrzeliwując samonaprowadzające pociski, które wybuchają po kontakcie z graczem, mobem lub ziemią. Drugim jest lodowy strzał, który rozpryskuje się na mniejsze fragmenty, lecące pod różnymi kątami. Trzecim z nich jest przywołanie wielkiej kuli energii, która wypuszcza błyskawice w stronę gracza. Jego ataki robią się silniejsze i bardziej skomplikowane wraz z otrzymywanymi obrażeniami. Wypuszcza później zniszczalne pociski starożytnej energii, które również rozpryskują się na części.

Od czasu do czasu Księżycowy Kultysta powiela się i pojawiają się wokół niego cztery lustrzane odbicia. Jeżeli gracz nie zaatakuje prawdziwej postaci na czas, jego odbicia zaczną rzucać fioletowymi płomieniami, gdy prawdziwa postać przywołuje wielkiego smoka podobnego do Wywerny. Smok jest silny oraz szybki, dlatego należy pozbyć się go w szybkim tempie. Jeżeli gracz nie pokona go przed następnym przywołaniem, boss zespawnuje Ancient Vision - potwora przypominającego głowę Moon Lorda. Jeżeli pojawią się jego odbicia, należy zaatakować jego prawdziwą formę na czas, aby zapobiec pojawianiu się tych potworów.

Cykl ataków następować będzie w podobny sposób, lecz kolejność może się różnić. Warto zwracać uwagę na jego ataki oraz na jego odbicia, gdyż nadmiar pocisków czyni tę walkę dość chaotyczną. Jest ona również szybka i wymaga odpowiednich, prędkich reakcji.

Uwagi

  • Jeżeli gracz przegra z bossem, kultyści powinni pojawić się ponownie po minięciu jednej doby. Jeżeli tak się nie stanie, ponowne pokonanie Golema często pomaga.
  • W przeciwieństwie do innych bossów, Księżycowy Kultysta nie upuszcza żadnego specjalnego przedmiotu w Expert Mode. Prawdopodobnie ma to ulec zmianie w nowszych wersjach.
  • Samonaprowadzające bronie są bardzo efektywne na bossa i podczas jego powielenia atakuje tylko i wyłącznie jego prawdziwą postać. Chroni to przed pojawieniem się smoka.
  • Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po pokonaniu bossa, jedna z wież pojawi się blisko gracza.

Wskazówki

  • Nie walcz z Księżycowym Kultystą jeżeli nie jesteś jeszcze gotowy na Lunar Events. Pokonanie go spawnuje wieże i aktywuje Lunar Events, których nie da się przerwać. Pamiętaj też, aby usunąć wszelkich towarzyszów, którzy mogą przypadkowo zaatakować któregoś z kultystów.
  • Jeżeli gracz posiada Wampirze Noże, dobrym sposobem na regenerację jest ciągłe atakowanie smoka. Jego długość i duża ilość zdrowia pozwala przywrócić dosyć dużą ilość zdrowia.

Ciekawostki

  • Istnieje prawdopodobieństwo, że strój bossa był wzorowany na zbroi, którą posiada Crowno, jeden z pracowników Re-Logic.
  • Jest on najmniejszym bossem, który nie posiada wiadomości podczas przywoływania. Jest również jedynym bossem, który mówi (podczas przywoływania wypowiada słowa "How do you know").
  • Jego maska oraz trofeum nawiązują do niego jako "Ancient Cultist", a nie "Lunatic Cultist".

Historia