Ocram

Z Terraria Wiki
Stub.png Ten artykuł to dopiero zalążek. Jeśli chcesz, możesz pomóc Terraria Wiki rozszerzając go.
Wersja na konsole starszej generacjiWersja na 3DS Zawartość na wyłączność - Konsole starszej generacji/3DS: Ta informacja dotyczy wyłącznie wersji Terrarii na Konsole starszej generacji i 3DS.
OcramFirst FormWariant tylko dla Hardmode
Ocram animated.gif
3DS Boss Icon.png
Map Icon
Statystyki
Typ
Typ AIAI Ocrama
Obrażenia65
Maks. zdrowia35000
Obrona20
Dźwięki
OcramSecond Form
Ocram animated 2.gif
3DS Boss Icon.png
Map Icon
Statystyki
Typ
Typ AIAI Ocrama
Obrażenia130 (melee)
180 (Demon Scythe)
140 (Laser)
Maks. zdrowia17500/35000
Obrona20
Upuszcza
Upuszczane monety100000*10
Dźwięki

Ocram jest hardmodowym bossem dostępnym jedynie w wersji na konsolę i wersji mobilnej. Zostaje przywołany za pomocą podejrzanie wyglądającej czaszki w nocy tylko wtedy, kiedy jeden z trzech mechanicznych bosssów zostanie pokonany. Ocram jest najbardziej wymagającym przeciwnikiem na konsolowej wersji (1.2). Przywołanie Ocrama wowołuje pojawienie się informacji: "Ocram has awoken!"

Ocram przywołany może być tylko na Hardmode w nocy. Użycie podejrzanie wyglądającej czaszki na nie-harmodowym świecie, oraz podczas dnia,nie skutkuje niczym szczególnym oraz przywoływacz wraca do ekwipunku gracza.

Ataki[edytuj | edytuj kod]

Ataki Ocrama są bardzo podobne do nie-hardmodowego rówieśnika oka Cthulhu: Ma dwie fazy, podczas pierwszej wypuszcza mini-potworki, przy czym w 2 formie strzela laserami oraz kosami takimi jakimi władają demon, [[Arch Demon]] i demon voodoo.

Pierwsza forma[edytuj | edytuj kod]

Strzela ogniem oraz laserem, w tym samym czasie spawnuje sługów Ocrama (podobne do Sługów Cthulhu).

Druga forma[edytuj | edytuj kod]

Po przekroczeniu połowy na pasku życia Ocrama, przeistacza się w 2 formę, podczas której Słudzy Ocrama dalej się pojawiają. Dodatkowo:

  • Staje się bardziej agresywny
  • Jego laser zmienia barwę na niebieską i staje się silniejszy
  • Dystans między graczem a Ocramem redukuje się
  • Może się rozdwoić i gracz musi zgadnąć który jest prawdziwy

Notatki[edytuj | edytuj kod]

  • Ocramowe ataki zwiększają swoją moc dwukrotnie podczas 2 formy.
  • Ocram ma tendencje do zmniejszania dystansu między przeciwnikiem, co czyni go bossem różniącym się od: oka Cthulhu, Skeletron, czy główny skeletron, którzy mają w zwyczaju utrzymywać znaczny dystans od gracza. Ta taktyka sprawia,że przeciwnik wydaje się inteligentniejszy.
  • Ocram może pojawić się tylko wtedy gdy przynajmniej 1/3 mechanicznych bossów zostanie pokonanych.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Kryształowe naboje w połączeniu z Unreal Megashark są bardzo efektywne.
  • Szybka broń biała będzie bardzo nieefektywna, w stosunku do latającego Ocrama. Bumerang oraz inne bronie dystansowe, takie jak: (Terraostrze, Koruptorowy Univers, Wampirze noże).
  • Prawdopodobnie lepiej walczyć w pełnej zbroi hallowed,ponieważ ogromne ilości sług zadają również duże obrażenia.
  • Można z ocramem walczyć równiesz pod ziemią, tak jest stokroć łatwiej, trzeba się wkopać w jakąś górę i przygotować mocną włucznię. np. muushrom spear.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Ocram występuje wyłącznie w wersji na konsolę oraz mobilnej.
  • Nazwa "Ocram" wzięła się od napisanego wspak "Marco", imienia programisty Ocrama.
  • Idee wizerunku Ocrama zaczerpnięto z fikcyjnej postaci filmowej predatora.