Ocram

Z Terraria Wiki
Stub.png Ten artykuł to dopiero zalążek. Jeśli chcesz, możesz pomóc Terraria Wiki rozszerzając go.
Ocram Second Form
Ocram animated 2.gif
Statystyki
Typ
Typ AIOcram AI
Siła ataku65
Maksymalne Życie17500/35000
Punkty obrony20
Upuszczane przedmioty
Monety100000*10
Dźwięki

Ocram jest hardmodowym bossem dostępnym jedynie w wersji na konsolę i wersji mobilnej. Zostaje przywołany za pomocą podejrzanie wyglądającej czaszki w nocy tylko wtedy, kiedy jeden z trzech mechanicznych bosssów zostanie pokonany. Ocram jest najbardziej wymagającym przeciwnikiem na konsolowej wersji (1.2). Przywołanie Ocrama wowołuje pojawienie się informacji: "Ocram has awoken!"

Ocram przywołany może być tylko na Hardmode w nocy. Użycie podejrzanie wyglądającej czaszki na nie-harmodowym świecie, oraz podczas dnia,nie skutkuje niczym szczególnym oraz przywoływacz wraca do ekwipunku gracza.

Ataki[edytuj | edytuj kod]

Ataki Ocrama są bardzo podobne do nie-hardmodowego rówieśnika oka Cthulhu: Ma dwie fazy, podczas pierwszej wypuszcza mini-potworki, przy czym w 2 formie strzela laserami oraz kosami takimi jakimi władają demon, [[Arch Demon]] i demon voodoo.

Pierwsza forma[edytuj | edytuj kod]

Strzela ogniem oraz laserem, w tym samym czasie spawnuje sługów Ocrama (podobne do Sługów Cthulhu).

Druga forma[edytuj | edytuj kod]

Po przekroczeniu połowy na pasku życia Ocrama, przeistacza się w 2 formę, podczas której Słudzy Ocrama dalej się pojawiają. Dodatkowo:

  • Staje się bardziej agresywny
  • Jego laser zmienia barwę na niebieską i staje się silniejszy
  • Dystans między graczem a Ocramem redukuje się
  • Może się rozdwoić i gracz musi zgadnąć który jest prawdziwy

Notatki[edytuj | edytuj kod]

  • Ocramowe ataki zwiększają swoją moc dwukrotnie podczas 2 formy.
  • Ocram ma tendencje do zmniejszania dystansu między przeciwnikiem, co czyni go bossem różniącym się od: oka Cthulhu, Skeletron, czy główny skeletron, którzy mają w zwyczaju utrzymywać znaczny dystans od gracza. Ta taktyka sprawia,że przeciwnik wydaje się inteligentniejszy.
  • Ocram może pojawić się tylko wtedy gdy przynajmniej 1/3 mechanicznych bossów zostanie pokonanych.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Kryształowe naboje w połączeniu z Unreal Megashark są bardzo efektywne.
  • Szybka broń biała będzie bardzo nieefektywna, w stosunku do latającego Ocrama. Bumerang oraz inne bronie dystansowe, takie jak: (Terraostrze, Koruptorowy Univers, Wampirze noże).
  • Prawdopodobnie lepiej walczyć w pełnej zbroi hallowed,ponieważ ogromne ilości sług zadają również duże obrażenia.
  • Można z ocramem walczyć równiesz pod ziemią, tak jest stokroć łatwiej, trzeba się wkopać w jakąś górę i przygotować mocną włucznię. np. muushrom spear.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Ocram występuje wyłącznie w wersji na konsolę oraz mobilnej.
  • Nazwa "Ocram" wzięła się od napisanego wspak "Marco", imienia programisty Ocrama.
  • Idee wizerunku Ocrama zaczerpnięto z fikcyjnej postaci filmowej predatora.

  • Mobile 1.1.5536: umożliwienie przywołania (nie mógł zostać przywołany)