Rzadkość

Z Terraria Wiki
(Przekierowano z Rarity)

Rzadkość to statystyka dotycząca każdego przedmiotu w grze, która wskazuje pośrednio jaką wartość ma dany obiekt oraz jak trudno go zdobyć. Rzadkość przedmiotu w Terrarii wskazuje kolor jego nazwy, na przykład kiedy najeżdżasz na jego nazwę w ekwipunku. Rzadkość przedmiotu może zostać zmniejszona lub zwiększona maksymalnie o dwa poziomy dzięki modyfikatorom.

Każdy przedmiot o rzadkości białej lub szarej zostanie zniszczony w lawie (z kilkoma wyjątkami, np. Obsydian, Doniczki, Blok płomieni, Piekielny kwiat, and Nasiona piekielnego kwiatu).

  • Niektóre kolory rzadkości są dosyć zbliżone do siebie stąd łatwo o pomyłkę, jak choćby Zielony / Limonkowy.

Poziomy[edytuj | edytuj kod]

Poziom Kolor Opis
-1 Rarity Level: -1 Najniższy poziom. Bardzo niewiele przedmiotów ma ten poziom jako podstawowy, jednak "śmieci" z Wędkowania owszem: Puszka, Stary but i Wodorosty. Poziom ten jest głównie zarezerwowany dla obiektów o rzadkości Białej lub Niebieskiej ze słabymi modyfikatorami, np. Shameful Iron Broadsword. Przykład:
Rarity-negative.png
0 Rarity Level: 0 Przedmioty bez specjalnie ustawionej rzadkości lądują właśnie tutaj. Ten poziom posiada najwieksza część przedmiotów w grze. Znajdziemy tu meble; materiały do budowania, (Bloki,ściany); wczesne Narzędzia, Broń, i Pancerze zrobione z podstawowych rud metali bądź drewna; zwykłe składniki jak choćby Żel czy Zioła itp. Przedmioty te zostają niszczone przez lawę, z drobnymi wyjątkami. Przykład:
Rarity-0.png
1 Rarity Level: 1 Broń i pancerze wykonane z podstawowych rud, początkowe akcesoria, np. Jarzmo; także bronie niemożliwe do stworzenia, przykładowo Ball O' Hurt. Znajdują się tu również banery, trofea, maski i barwniki. Obiekty z tego bądź wyższego poziomu nie zostaną zniszczone w lawie. Przykład:
Rarity-1.png
2 Rarity Level: 2 Tu lądują głownie przedmioty nie do stworzenia za wyjątkiem kościanej zbroi, wyrzutni piasku, okularów przeciwsłonecznych, obsydianowej czaszki oraz gwiezdnej armaty. Przyklad:
Rarity-2.png
3 Rarity Level: 3 Broń i zbroje wykonane z materiałów piekielnych i dżunglowych. Niektóre rudy hardmodowe, składniki oraz niektóre strzały i śrut) także należą do tego poziomu. Przykład:
Rarity-3.png
4 Rarity Level: 4 Wczesne hardmodowe przedmioty, takie jak te możliwe do wykonania z rud hardmodowych. Przykład:
Rarity-4.png
5 Rarity Level: 5 Przedmioty hardmodowe z okresu przedplanterowego, włączając w to te z mechanicznych bossów, przykładowo miotacz ognia, Dao of Pow; zbroja z Hallowed'u oraz inne przedmioty wykonane z Hallowed'u. Przykład:
Rarity-5.png
6 Rarity Level: 6 Najrzadsze przedmioty dostępne przed Planterą, jak choćby Kosa śmierci i Ankh Schield. Przykład:
Rarity-6.png
7 Rarity Level: 7 Wszelkie przedmioty do zdobycia zaraz po Planterze czy Golemie, a także przedmioty z hardmodowej podziemnej dżungli. Chlorofitowe narzędzia i oręż, tarcza Ankh, klucz do świątyni oraz kilka obiektów z Mroźnego Księżyca. Przykład:
Rarity-7.png
8 Rarity Level: 8 Przedmioty dostępne późno po Planterze, włączając w to przedmioty dostępne w odświeżonychlochach. Obecnie lądują tu najsilniejsze przedmioty dostępne w Terrarii (stan na wersję 1.2.4.1). Bronie z biomowych skrzyń , obiekty dostępne podczas Mroźnego Księżyca i Dyniowego Księżyca; to co upuszcza Książe Fishron; grzybkowe, żukowe, widmowe zestawy zbroi; Terra Blade; wszystkie wierzchowce za wyjątkiem wózka. Przykład:
Rarity-8.png
9 Rarity Level: 9 Do tego poziomu należą przedmioty rangi Limonkowej i Żółtej, które posiadają dobre modyfikatory. Ogólnie przedmioty, które da się zdobyć nie należą domyślnie do tego poziomu, jednak niedostepne przedmioty developerów owszem. Przykład:
Rarity-9.png
- Rarity Level: Quest Specjalny poziom dla "przedmiotów z zadań", które później wręczamy wędkarzowi. Przedmioty te możemy zdobyć tylko podczas wykonywania danego zadania; są bezużyteczne w innych przypadkach. Przykład:
Rarity-quest.png