Starzec

Z Terraria Wiki
Starzec
Old Man.pngWersja na konsole starszej generacji i Wersja na 3DS
Statystyki
Typ
Środowisko
Typ AIAI Pasywnych stworzeń
Obrażenia10
Maks. zdrowia250
Obrona15
Odp. na odrzut50%
Widzisz tego starca chodzącego koło lochu? Chyba ma problem.

Pielęgniarka

Starzec jest jednym z NPC, którego podstawowym zadaniem jest przywołanie Szkieletrona. Można go znaleźć przy wejściu do Lochu. Jeżeli gracz porozmawia z nim podczas nocy, Starzec będzie miał dla gracza opcję "Klątwa", dzięki której będzie mógł przywołać Szkieletrona. W przypadku kiedy gracz porozmawia ze Starcem za dnia, ten powie graczowi aby wrócił do niego w nocy. Oceni on również gracza pod kątem jego posiadanych statystyk, jeżeli gracz posiada mniej niż 300 pkt. zdrowia (15 serc) lub posiada mniej niż 10 pkt. obrony, uzna gracza za niegodnego lecz nadal pozwali przywołać Szkieletrona.

Do Lochu można wejść nie pokonawszy Szkieletrona, trzeba jednak pamiętać, że gdy gracz zejdzie poniżej poziomu gruntu (poniżej wartości 0 wskazywanej przez Głębinomierz) zostanie przywołany Strażnik lochu, który najprawdopodobniej zabije gracza przy pierwszym kontakcie z nim. (Zobacz Poradnik:Strategia walki - Strażnik lochu).

Kiedy Szkieletron zostanie pokonany, Starzec zostanie wyzwolony spod działania klątwy, a następnie przybędzie jako Kuśnierz (o ile będzie dla niego istniał wolny dom), oprócz tego wejście do Lochu będzie od teraz bezpieczne.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Starzec może zostać zraniony przez lawę, Pułapki strzałkowe, normalne ataki bronią oraz poprzez nałożone osłabienia, a także poprzez materiały wybuchowe. Może on również otrzymać obrażenia od toczącego się Głazu oraz zginąć przez uduszenie tak jak pozostali NPC. PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne W przeciwieństwie do pozostałych NPC, przeciwnicy nie mogą go zranić, jak również on sam nie będzie ich atakował, chociaż w dalszym ciągu będzie przed nimi uciekał.
  • Jeśli Starzec zginie albo zostanie zabity przez gracza w wyniku przegranej w walce z Szkieletronem, pojawi się on przy wejściu do Lochu następnego dnia.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Podczas dnia:

    • "Nie wpuszczę cię, dopóki nie zdejmiesz mojej klątwy."
    • "Wróć nocą, jeśli chcesz wejść."
    • "Mojego mistrza nie można wezwać przy świetle dnia."

    Kiedy gracz posiada mniej niż 300 pkt. zdrowia lub mniej niż 10 pkt. obrony:

    • "Nie masz wystarczająco siły, żeby przezwyciężyć moją klątwę. Wróć, jak już nabierzesz krzepy."
    • "Aż żal patrzeć. Na chwilę obecną nie masz szans w starciu z moim mistrzem."
    • "Mam nadzieję, że masz ze sobą przyjaciół."
    • "Nie znam cię, ale proszę, nie rób tego. Czeka cię śmierć."

    Kiedy gracz posiada więcej niż 300 pkt. zdrowia oraz więcej niż 10 pkt. obrony:

    • "Masz wystarczająco siły, żeby pokonać mojego mistrza?"
    • "Możliwe, że masz wystarczająco dużo siły, żeby zdjąć moją klątwę..."
    • "Proszę! Pobij mojego oprawcę i mnie uwolnij! Błagam!"
    • "Pokonaj mojego mistrza, a wpuszczę cię do lochu."
  • Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

    • Pozostali NPC będą wchodzić w "interakcję" ze Starcem oraz angażować się w rozmowy.
    • Jest on jedynym NPC, który nie potrafi sam się bronić oraz jedynym, którego nie atakują przeciwnicy. Nie może on również utonąć.
    • Jest on jednym z dwóch przyjaznych NPC, którzy nie posiadają ikonki na mapie świata, innym który nie posiada ikony na mapie jest Kupiec-szkieletPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne. Wersja na konsole starszej generacji Pojawia się jednak jako biała kropka podobna do przedstawiającego ją przeciwnika.
    • Gdy Szkieletron zostaje przywołany, Starzec umiera, co może świadczyć o tym, że przeistacza się w Szkieletrona.

    • PC 1.4.0.3: Wpis do Bestiariusza odnośnie Starca uzupełnia się teraz po śmierci Skeletrona, jeśli w jakiś sposób nie zostanie uzupełniony z powodu innych okoliczności.
    • PC 1.0.5: Starzec ostrzega teraz graczy przed przemianą w Szkieletrona w nocy.