Strzały

Z Terraria Wiki

Strzały są formą amunicji wystrzeliwanej z łuku lub kuszy powtarzalnej. Większość strzał można stworzyć, ale niektóre mogą zostać upuszczone przez przeciwników, kupione u NPC lub znalezione w kufrach oraz garnkach. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych jednorazowych przedmiotów, rodzaj strzał, której należy użyć, zależy od jej pozycji w ekwipunku: górny-lewy róg ekwipunku to najwyższy priorytet, dolny-prawy róg ekwipunku to najniższy priorytet.

Typy[edytuj | edytuj kod]

Obecnie jest 3 różnych arrows dostępnych w Terrarii, z czego 1 dostępnych jest tylko w Hardmode.

Nazwa Ilość obrażeń Prędkość Najwyższy mnożnik
prędkości
Odrzut HM Rzadkość Wartość sprzedaży
Drewniana strzała Drewniana strzała
Wewnętrzne ID przedmiotu: 40
5 PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne /
4 Wersja na konsole starszej generacjiWersja na 3DS
3 1 2
(Bardzo słaby)
× 0 1 PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne
Ognista strzała Ognista strzała
Wewnętrzne ID przedmiotu: 41
7 PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne /
3,5 1 2
(Bardzo słaby)
× 0 2
Nieświęta strzała Nieświęta strzała
Wewnętrzne ID przedmiotu: 47
12 PC, Konsole, oraz Urządenia mobilne /
3,4 1 3
(Bardzo słaby)
1 8

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Wersja na konsoleWersja na konsole starszej generacjiWersja na 3DS Możliwe jest ponowne użycie wielu strzał, zwłaszcza drewnianych jak i ognistych strzał, które mają dużą szansę upaść na ziemię po wystrzeleniu, dzięki szansy na rozbiciu się niezależnie od tego, w co trafią (strzały rozbijają się tak samo przeciwko szlamom, jak przeciwko cegłom).
  • Niektóre łuki/kusze powtarzalne, takie jak Zielenicowy, strzelbołuk oraz Tsunami wystrzeliwują kilka strzał naraz, pochłaniając tylko jedną strzałę po wystrzeleniu.
    • Wszystkie strzały wystrzelone z tych łuków zawsze rozbijają się po trafieniu.
  • Drewniane strzały wystrzelone z Roztopionej furii są postrzegane przez grę jako ogniste strzały, które można odzyskać.
  • Strzały błazna, Strzały piekielnego ognia, Jadowite strzały oraz Bełty do Wulkanu są zawsze konsumowane i nie mogą być ponownie użyte.
    • Z tego powodu niemożliwe jest posiadanie Bełtów do Wulkanu w ekwipunku bez oszukiwania, ponieważ pojawiają się one tylko wtedy, gdy gracz wystrzeli z Kuszy Wulkan, której to strzły są zawsze niszczone przy uderzeniu w obiekt lub ziemię.
  • Ogniste strzały, Mrozogniste strzały, Przeklęte strzały oraz Ichorowe strzały, jeśli po uderzeniu o ziemię lub w obiekt nie zepsują się, mają 2/3 szansy na powrót do Drewnianej Strzały.
  • Bezkresny kołczanPC, Konsole, oraz Urządenia mobilne zapewnia nieskończoną ilość Drewnianych Strzał i dlatego wpływają na niego efekty przekształcające strzały.
    • Pomimo braku amunicji w ekwipunku, strzały z wystrzeliwane z łuku przy użyciu Bezkresnego kołczanu nadal mają szansę zostać odzyskane jako Drewniane strzały.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Strzały są szczególnie potężne we wczesnej fazie gry, gdzie nawet Miedziany łuk z prostymi drewnianymi strzałami zada dwukrotnie większe obrażenia, w porównaniu do zadawanych przez miecz.
  • Drewniane strzały powinno się ulepszać do Ognistych strzał lub Strzał mrozognia, ponieważ nie wymagają zbyt dużej ilości zasobów, ale znacznie zwiększa to ich użyteczność w walce.
  • Bezkresny kołczan znacznie zwiększa skuteczność strzał, zwiększając obrażenia, prędkość i odrzut, a także dając szansę, że nie zostaną zużyte po użyciu.