Wędkarz/Zadania

Z Terraria Wiki
Główny artykuł: Wędkarstwo

Poniżej znajduje się lista zadań otrzymywanych od Wędkarza, a także biomy i ich warstwy powierzchni, w których każda ryba może zostać złapany. Tylko jedna misja wędkarza może być ukończona raz na dzień (dzień w Terrarii trwa między 4:30 - 4:29), po czym musisz poczekać do następnego dnia, aby móc otrzymać kolejną misję.

Cytat Wędkarza Pożądany przedmiot Wysokość świata
(np.: Podziemia, Jaskinie, itd.)
Biom
I found this spectacular place draped in giant glowing mushrooms! Everything was blue! I was picking some of the mushrooms I found next to a glistening blue lake, when one of the mushrooms snapped at me and swam away! I want to give it a taste of its own medicine, and give it a good chompin'! What I mean is, you gotta get it for me!

(Caught in Glowing Mushroom Fields)
Grzybopław-amanita Grzybopław-amanita
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2475
Wszędzie Glowing Mushroom biome[1]
Wiesz, że wysoko na niebie dryfują sobie magiczne wyspy? Pewnie nie! Mówią, że w niebiosach mieszkają anioły, a ja myślę, że te anioły mają płetwy i skrzela, i całkiem nieźle pływają! Musisz jednego dla mnie złapać!

(można złapać w Gwiezdnych Jeziorach)
Rybanioł Rybanioł
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2476
Niebo Las
Na, na, na, na, na, na, na Bat-ryba! To znaczy, że masz iść, złapać rybę i mi ją przynieść!

(można złapać w Podziemiach i Jaskiniach)
Batryba Batryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2450
Podziemia, Jaskinie, Piekło Las
Auć! Nie zbliżaj się! Poparzyła mnie krwawa wojennica! To najpaskudniejsza meduza na całym świecie: <nazwa świata>! Idź do tego zgniłego szkarłatu i ją złap, jeśli się odważysz!

(można złapać w Szkarłacie)
Wojennica Wojennica
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2477
Wszędzie Szkarłat
Zazwyczaj ości dryfujące na wodzie w podziemiach mnie nie obchodzą, ale te ości pływały! Myślisz, że tylko ludzkie szkielety potrafią się ruszać <nazwa świata>? Zdobądź dla mnie te ości, żebym mógł je wsadzić komuś do łóżka!

Ościotrup Ościotrup
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2478
Podziemia, Jaskinie, Piekło Las
W podziemnych dżunglach świata <nazwa świata> można znaleźć cuda, cudeńka! Na przykład widziałem rybę wyglądającą jak ogromny trzmiel! Mam uczulenie na pszczoły, więc musisz ją dla mnie złapać! Założę się, że smakuje jak kanapka z tuńczykiem i miodem!

(można złapać w Miodzie)
Tuńczyk trzmielowy Tuńczyk trzmielowy
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2451
Wszędzie Wszędzie (Musi być wyłowiony z MiódMiodu)
Wędkowałem w lesie. I zgadnij co? Królik do mnie przykicał! Potem kolejny i kolejny... i nagle pełno ich było! Jeden nawet przypłynął do mnie od strony wody, ale nie miał łapek! Spadłem z wrażenia z krzesełka i wszystkie króliki czmychnęły! Chcę dostać tę króliczą rybę, więc lepiej ją dla mnie złap! No dalej!

(można złapać na Powierzchni)
Królicza ryba Królicza ryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2479
Powierzchnia Las
Ahoj, szczurze lądowy! Niech mnie kule biją! Miarkuj się, psubracie! Pewien kapitan piratów miał rybę – kapiratkę – która w czasie sztormu wypadła za burtę! Ryba ta ma hak zamiast ogona i przepaskę na oko, i w ogóle! Musisz przynieść mi tę rybę, żebym mógł być taki fajny, jak pirat! Rybę znajdziesz oczywiście gdzieś w oceanie! Się wie!

(można złapać w Oceanie)
Kapiratka Kapiratka
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2480
Niebo, Powierzchnia Ocean (Hardmode)
W sumie to znalazłem fajną rybę! Taką co potrafi świetnie liczyć i sumować. Nie wiem i nie chcę wiedzieć, jak to możliwe. Chcę tylko dostać swoją rybę, biegiem!

(można złapać w Dżungli na Powierzchni)
Sum Sum
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2452
Powierzchnia Dżungla
Krążą plotki o wyspach unoszących się wysoko na niebie, na których można znaleźć niesamowite skarby! Ale kogo to obchodzi? Znacznie lepsze jest to, że czasami w chmurach tworzą się jeziora, a w nich pływają ryby zrobione z chmur! Muszę takiej spróbować, więc lepiej pędź i ją dla mnie złap!

(można złapać w Gwiezdnych Jeziorach)
Ryba-chmura Ryba-chmura
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2453
Niebo Las
Widziałem tę jasnopomarańczową, kolorową rybę w oceanie. Rozglądała się rozpaczliwie, jakby szukała zaginionego krewniaka! Złap ją dla mnie, a kolejna z nich się zjawi, rozpaczliwie szukając tej pierwszej!

(można złapać w Oceanie)
Ryba-klaun Ryba-klaun
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2481
Niebo, Powierzchnia Ocean
W najgłębszych wodach zepsucia pływa przeklęta ryba! Stworzono ją za pomocą przeklętych płomieni upadłych zmór czających się tam na dnie. Mówią, że nawet woda nie ugasi tego wiecznego ognia. Mam kilka genialnych pomysłów, co zrobić z taką rybę! Przyniesiesz mi ją, czy tchórzysz!?

(można złapać w Zepsuciu)
Przeklęta ryba Przeklęta ryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2454
Wszędzie Zepsucie (Hardmode)
Słyszałem, że król wszystkich demonów jest tak naprawdę rybą! Tylko pomyśl o potędze, którą zdobędę, jak go dla mnie złapiesz!

(można złapać w Jaskiniach)
Demoniczna ryba z piekła Demoniczna ryba z piekła
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2482
Jaskinie, Piekło Las
Te derplingi z dżungli są najbardziej przerażającymi stworzeniami, jakie kiedykolwiek widziałem! Dobrze, że niektóre nie mają nóg! Żyją w wodzie i są o wiele mniej przerażające! Złap mi jedną sztukę, żebym mógł zobaczyć, jak smakują, i nie posikał się ze strachu!

(można złapać w Dżungli na Powierzchni)
Derpryba Derpryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2483
Powierzchnia Dżungla (Hardmode)
Właśnie wyciągałem dużą sztukę, kiedy ten zabawny, gadający zombie wyskoczył z leśnego jeziora i zaczął bredzić coś o „tych dzikich rybach ulepionych z brudu”! Mówi, że taka ryba da radę udusić 10 takich jak on, albo coś w tym rodzaju... Muszę ją mieć! Już!

(można złapać na Powierzchni, w Podziemiach i Jaskiniach)
Brudna ryba Brudna ryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2455
Powierzchnia, Podziemia Las
Dewastator pieklił się, bo zgubił laskę dynamitu w leśnym jeziorze. Ma ich tyle, że co za różnica? Okazało się, że nie do końca zgubił – ten dynamit nagle dostał płetw i odpłynął! Nie wiem, skąd bierze materiały do swoich towarów, ale ten musi być opętany! Złów go dla mnie, zawsze marzyłem o takiej bombowej rybie! Nie pytaj czemu...

(można złapać na Powierzchni)
Dynamiczna ryba Dynamiczna ryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2456
Powierzchnia Las
Na pewno nie masz tyle odwagi, żeby odszukać pożeracza planktonu. Zepsuta ryba stworzona z oderwanej cząstki samego Pożeracza Światów! Przynieś mi ją i pokaż, że się do czegoś nadajesz!

(można złapać w Zepsuciu)
Pożeracz planktonu Pożeracz planktonu
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2457
Wszędzie Zepsucie
Uwielbiam zbierać te jasnożółte gwiazdy spadające z nieba! Jeszcze bardziej uwielbiam, jak spadają komuś na głowę. Ale nie ma nic lepszego niż spadająca gwiazda, która w leśnym jeziorze zmienia się w rybę! To już jest całkowity odjazd, musisz mi taką przynieść!

(można złapać w Gwiezdnych Jeziorach)
Spadająca rozgwiazda Spadająca rozgwiazda
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2458
Niebo, Powierzchnia Las/Wszędzie
Wygląda na to, że demoniczne oczy potrafią też żyć w wodzie. Nie latają, pływają! Aż nie mogę się doczekać, żeby je komuś wrzucić do kąpieli! Znajdziesz tam, gdzie demoniczne oczy. Masz mi przynieść jedną sztukę!

(można złapać w Gwiezdnych Jeziorach i na Powierzchni)
Ryba Cthulhu Ryba Cthulhu
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2459
Niebo, Powierzchnia Las
Nie wiem, co gorsze – ościotrup czy ościotrup z łapami. Ten rybotron z jaskiń naprawdę mnie przeraża! Myślę, że opętały go te same złe duchy, które opętały tego starca przy lochu! Założę się, że nie złapiesz tej ryby!

(można złapać w Jaskiniach)
Rybotron Rybotron
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2460
Jaskinie, Piekło Las
Krąży legenda o potężnym stworzeniu znanym jako rybok! Jest po części świnią, po części smokiem a po części rybą! Ponoć można je spotkać w zamarzniętych, podziemnych jeziorach najmroźniejszych części świata! Ja tam się nie wybieram, lepiej idź ty, złap ryboka i mi go przynieś! Nie mogę się doczekać!

(można złapać w Podziemnej Tundrze)
Rybok Rybok
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2484
Podziemia, Jaskinie Tundra (Hardmode)
Te piekielne demony naprawdę lubią lalki voodoo, ale coś mi się wydaje, że jedna z tych lalek została potraktowana zbyt dużą ilością magii! Zamieniła się w rybę i teraz wyczynia cuda. Założę się, że nie dasz rady jej złapać! Uważaj na gorącą lawę, bo spali cię na popiół, a ja nie dostanę mojej rybki!

(można złapać w Jaskiniach)
Ryba-voodoo Ryba-voodoo
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2472
Jaskinie, Piekło Las
Spałem sobie na wzgórzu przy jeziorze, kiedy ta ryba we mnie wleciała. Latała! Miała niewieścią twarz i pióra! Chyba krzyknąłem głośniej niż ona! Hej, może się przejdziesz i dasz jej nauczkę za to, że mnie wystraszyła?

Ryba-harpia Ryba-harpia
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2461
Niebo, Powierzchnia Las
W piekle pływa bez sensu w kółko żarłok, który przeobraził się ze Ściany Mięcha w małe, rybopodobne stworzonko. Jest obrzydliwy, ohydny i muszę go mieć!

(można złapać w Jaskiniach)
Żarłok Żarłok
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2462
Jaskinie, Piekło Las (Hardmode)
Wiesz, że w głębinach szkarłatu niektóre ze stworzeń produkują to żółte paskudztwo? Słyszałem zwariowaną historyjkę, że się rozlało i przeobraziło w rybę, która pływa i w ogóle! Przynieś mi ją, a wrzucę ją komuś do toalety!

(można złapać w Szkarłacie)
Ichoryba Ichoryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2463
Wszędzie Szkarłat (Hardmode)
W mętnych wodach zepsucia pływa bardzo długa ryba, która wygląda jak pochwa na miecz! Jest podobna do kamienia ebonowego, nie daj się zwieść! Dokładnie tak. Ty masz ją złapać, nie ja!

(można złapać w Zepsuciu)
Zakażona rybochwa Zakażona rybochwa
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2485
Wszędzie Zepsucie
Będę obrzydliwie bogaty! Głęboko w jaskiniach żyje ryba stworzona z klejnotów! Nie pytaj, jakim cudem, nie wiem. Wiem tylko tyle, że ta ryba jest kapitalna i masz dla mnie ją złapać!

Klejnoryba Klejnoryba
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2464
Podziemia, Jaskinie, Piekło Las
W podziemiach Bajkowa żyją ciekawe stworzonka! Jarzą się tak na fioletowo i przez to wpadły mi w oko! Musisz dla mnie złapać taką rybę, bo jest po prostu obłędna!

(można złapać w Podziemnym Bajkowie)
Rybomorgana Rybomorgana
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2465
Podziemia, Jaskinie Bajkowa Kraina (Hardmode)
Uważaj tylko, jak będziesz brnąć przez wody dżungli! Dlaczego? Nie, nie dlatego, że nie chcę, żeby cię zjadły piranie. Dlatego, że możesz przypadkiem nadepnąć na mój ulubiony rodzaj ryb – błotniaki! Możesz też jednego przynieść do mojej kolekcji!

(można złapać w Dżungli)
Błotniak Błotniak
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2486
Wszędzie Dżungla
Co jest białe i jasnobrązowe, i puszyste, i żyje w zamarzniętym, podziemnym jeziorze? Zmutowany flinx! Nie żartuję, naprawdę istnieją zmutowane flinxy przystosowane do życia w wodzie! Chcę, żeby się przystosowały do życia w moim akwarium, więc dopilnuj, żeby tak się stało!

(można złapać w Podziemnej Tundrze)
Zmutowany flinx Zmutowany flinx
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2466
Podziemia, Jaskinie, Piekło Tundra
To wieloryb! To delfin! Nie, to ryba-pingwin! A to ty! Masz mi taką przynieść! Wiesz, że żyją tylko w zimnych wodach, prawda?

(można złapać w Tundrze)
Ryba-pingwin Ryba-pingwin
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2467
Niebo, Powierzchnia Tundra
Wiesz, że istnieją takie bardzo rzadko spotykane wróżki, które mają tyle skrzydełek, że przez to nie potrafią latać? Pływają z rybami w jeziorach otoczonych tą niebieską trawą. Potrzeba mi lampy do akwarium, więc musisz złapać tę wróżkę!

(można złapać w Bajkowie)
Rybowróżka Rybowróżka
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2468
Niebo, Powierzchnia Bajkowa Kraina
I read this ancient story about a fish that looks like a magical scarab! That's beetle, for simpletons like you! Where do you find it? Where do you think? In the desert, duh! Don't look at me like that... it's true! There is actually water out there! I'd go, but I don't like having my eyeballs pecked out by vultures. So... you do it!

(Caught in Desert)
Skarabeuszowa ryba Skarabeuszowa rybaWersja na PC
Wewnętrzne ID przedmiotu: 4393
Powierzchnia Pustynia
I'm sure someone, a really stupid someone, tried to tell you there was no water in the desert! They were absolutely and positively wrong! There's this thing called an Oasis, and it has water in it! Guess what happens when you have water!? That's right, you have fish! Weird fish that try to sting you and pinch you and do all kinds of other mean things to you! A perfect pet for me, and a perfect job for you!

(Caught in Desert)
Skorpioryba SkorpiorybaWersja na PC
Wewnętrzne ID przedmiotu: 4394
Powierzchnia Pustynia
Te leśne szlamy są obrzydliwe. Ryboszlamy są jeszcze gorsze! Nie będę pływać ze szlamami, więc skubnij jedną dla mnie prosto z wody!

(można złapać gdziekolwiek)
Ryboszlama Ryboszlama
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2487
Powierzchnia Las
Widziałem rybę z ośmioma nogami! Nie! Nic z tego! Masz ją dla mnie złapać i ma być martwa, jak mi już ją dasz! Ostatni raz byłem łowić tak głęboko w jaskini!

Rybająk Rybająk
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2469
Podziemia, Jaskinie, Piekło Las
Piranie i rekiny są paskudne! Ogromnie paskudne! Wiesz, że istnieje bardzo ładna ryba, która i tak może odgryźć ci to i owo? Dałbym 2 platynowe monety, żeby to zobaczyć, tak nawiasem mówiąc... Do rzeczy, masz mi taką złapać. Tylko oddaj ją, zanim ci coś odgryzie!

(można złapać w Dżungli na Powierzchni)
Tropikalna barakuda Tropikalna barakuda
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2488
Powierzchnia Dżungla
Zastanawiasz się czasami, czemu jeziora na zaśnieżonej powierzchni świata <nazwa świata> nigdy nie zamarzają? Bo ja nie. Ale ryby już zamarzają! Wspaniały i potężny <imię Wędkarza> bardzo się ucieszy z lodowej ryby! Pędź, moje pacholę, i przynieś mi tego pstrąga z tundry!

(można złapać w Tundrze na Powierzchni)
Pstrąg z tundry Pstrąg z tundry
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2470
Powierzchnia Tundra
Jednorożce i tęcze są niesamowite! Znajdziesz je wszędzie, nawet w wodzie. Naprawdę, widziałem rybę-jednorożca w bajkowym jeziorze! Masz ją złowić i mi przynieść!

(można złapać w Bajkowie)
Jednorybożec Jednorybożec
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2471
Wszędzie Bajkowa Kraina
Wiem coś, czego ty nie wiesz! Dobra, powiem ci, między gwiazdami lata przerażający stwór! Nie zmyślam! Mówię o wywernie! Już o niej wiesz, tak? Ale nie wiesz, że małe wywerny to kijanki! Więc można powiedzieć, że wywerny to... żaby! Masz dla mnie jedną złapać!

(można złapać w Gwiezdnych Jeziorach)
Ogon wywerny Ogon wywerny
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2473
Niebo, Powierzchnia Wszędzie (Hardmode)
Nie uwierzysz! W nocy złapałem w lesie rybę, która już była martwa! A potem próbowała mnie pogryźć! Wyrzuciłem ją i uciekłem! Teraz chcę wsadzić ją komuś do komody i zobaczyć, co się stanie, więc masz ją dla mnie złapać, dobra?

(można złapać na Powierzchni)
Ryba-zombie Ryba-zombie
Wewnętrzne ID przedmiotu: 2474
Powierzchnia Las
  1. Even though 101 tiles are required to create a Glowing Mushroom biome, 201 are needed to catch the Amanitia Fungifin.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Wersja na konsoleWersja na urządzenia mobilne Zwróć szczególną uwagę na powyższy grafik, jeśli korzystasz z konsoli lub telefonu komórkowego, ponieważ informacje o lokalizacji podane przez Wędkarza są czasami niekompletne lub niedokładne (np. Twierdzi, że Ryboszlama można złapać w dowolnym miejscu oraz twierdzi, że Spadająca rozgwiazdy nie można złapać na powierzchni).
  • Ryby z zadań to jedyne przedmioty, których nie można otrzymać, jeśli takowy jest już w ekwipunku. Można je jednak przenieść do schowka (kliknięcie z wciśniętym klawiszem Shift i inne funkcje "automatycznego przenoszenia" nie będą działać).
    • Aby zebrać więcej niż jedną rybę z misji, gracz musi przechowywać każdą rybę w magazynie, gdy zostanie złapana; później można je przenieść z powrotem do ekwipunku. W koszu w ekwipunku można też przechowywać jedną rybę z misji.
    • Działa to podobnie do Obciążającego kamienia.
  • W przeciwieństwie do Bombowej ryby, Dynamiczna ryba nie działa jako laska Dynamitu. W rzeczywistości żadna ryba z misji nie ma żadnego pożytku poza samymi misjami od Wędkarza.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Ryby z zadań oraz Dziwne rośliny to jedyne przedmioty z rzadkością typu 11*Poziom rzadkości: Zadanie.
  • Wygląd Rybanioła może być oparty na prawdziwym gatunku zwanym Ustnik słoneczny.
  • Mówiąc o Batrybie, Wędkarz odwołuje się do amerykańskiego serialu telewizyjnego Batman z lat 60. XX wieku, w którym występuje tytułowy fikcyjny superbohater. Oprócz piosenki przewodniej, serial był znany z poprzedzania całego wyposażenia bohatera słowem "nietoperz".
  • Nazwa Wojennica odnosi się do prawdziwego bezkręgowca Żeglarza portugalskiego. Cytat Wędkarza odnosi się nawet do jego potężnego jadowitego żądła.
  • Mówiąc o Tuńczyku trzmielowym, Wędkarz nawiązuje do prawdziwej marki Bumble Bee Foods, LLC, firmy produkującej tuńczyka w puszkach, łososia, inne owoce morza i kurczaka pod marką "Bumble Bee". Jednym z ich produktów jest "Bumble Bee Tuna". Może to być również odniesienie do filmu Ace Ventura: Zew natury, w którym postać Jima Carreya powtarza słowa "Bumblebee Tuna", które brzmią podobnie do powitania w języku fikcyjnego plemienia Wachati z filmu.
  • Kotoryba to w rzeczywistości gatunek ryby (w j. polskim jako, Rybą Sumokształtną) znany z wydatnych brzanek, które wyglądają jak wąsy kota. Podobnie, Błotniak odnosi się również do kilku prawdziwych gatunków, chociaż wyglądają na bardziej wydłużone niż ich przedstawiciele w grze.
  • Mówiąc o Rybie-klaunie, Wędkarz odwołuje się do amerykańskiego animowanego komputerowo filmu przygodowego z 2003 roku Gdzie jest Nemo.
  • Wędkarz błędnie odnosi się do Nienażartego jako "Nie nażarty", kiedy mówi o Żarłoku.
  • Zakażona rybochwa może być oparta na kilku gatunkach zwanych "Pałaszowatymi" w kolejności Trichiuridae. Sama w sobie jest również znana jako Cutlassfish.
  • Ryba-zombie to ostatnia pozycja w kolejności alfabetycznej spośród wszystkich pozycji w Terrarii.

  • PC 1.4.0.1:
    • Dodano Skarabeuszową rybę oraz Skorpiorybę.
    • Naprawiono niespójny lub niedokładny tekst dialogowy misji wędkarskiej.
  • PC 1.2.4.1: Naprawiono literówkę, w której (z ang. Ogon wywerny) „Whyverntail” nazywał się „Whyverntail”.