Water Bolt

Z Terraria Wiki
Water Bolt
Water Bolt.png
Statystyki
Typ Broń
Obrażenia 17
Odrzut 5
Max stos 1
Mana 14
Prędkość strzału 4.5
Rzadkość

Rarity Level: 2

Czas użycia 16 (very fast)
Tooltip Tworzy powolnie poruszający się pocisk wody
Sprzedaż Gold Coin

Księga Wodnych Pocisków jest bronią magiczną, strzelającą automatycznie niebieskimi, niezależnymi od grawitacji pociskami, które mogą odbić się 5 razy, zadać obrażenia 10 wrogom lub lecieć 30 sekund, zanim znikną. Może zostać znaleziona tylko w Lochu, ukryta jako jedna z książek leżących na tamtejszych półkach. Nie może zostać ręcznie stworzona, kupiona, ani znaleziona w skrzyniach.

Najlepszym modyfikatorem jaki może otrzymać Wodna Księga Czarów, jest mityczny.

Pozyskiwanie[edytuj | edytuj kod]

Księgi Wodnych Pocisków są ukryte na półkach w Lochu. Pomimo ich pomarańczowo-brązowego wyglądu w ekwipunku, stojąc na półkach mają one niebieski grzbiet z białą wstążką. Ze względu na liczne ataki podczas eksploracji Lochu, utrudniające poszukiwania wzrokiem pożądanej księgi. można skorzystać z następujących metod:
  • Nakierowuj kursor na każdą dostrzeżoną książkę w Lochu. Jedynie Księga Wodnych Pocisków wyświetli miniaturkę przy kursorze.
  • Klikaj prawym przyciskiem myszy na wszystkie napotkane książki. Jedynie Księga Wodnych Pocisków nie wymaga użycia młotka w celu jej zebrania.
  • Używaj młotka do zebrania wszystkich napotkanych książek. W końcu trafisz na Księgę Wodnych Pocisków.

Musisz stać wystarczająco blisko książek, by móc skorzystać w wymienionych wyżej metod. Zasada jak ze skrzyniami lub interakcją z NPC. Warto zdobyć ją w początkowym stadium gry.

Zdobycie Księgi nie wymaga pokonania Skeletrona, gdyż może się zdarzyć że będzie ona leżała na półce tuż za drzwiami. Możesz również zaryzykować zejście trochę niżej, starając się nie wywołać natychmiastowej śmierci od Strażnika Lochu.

Księga Wodnych Pocisków stojąca na półce w lochu.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Wytrzymałość pocisków połączona ze zdolnością odbijania się od ścian i przebijania się przez kilku wrogów sprawia, że nadaje się ona do walki w płaskich dolinach i prostych korytarzach przeciwko większym ilościom wrogów.
  • Może zostać wykorzystana do wykrywania latających wysp, aczkolwiek zaleca się używanie w tym celu kul meteorytowych ze względu na ich większą prędkość.
  • W momencie gdy pocisk znika, jego pozostałości opadają w dół oświetlając dolne obszary

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Księga Wodnych Pocisków nie wystrzeliwuje tak naprawdę wodnej kuli, tylko kulę niebieskiego ognia

  • 1.1: Dodano cenę sprzedaży
  • 1.0.6:
    • Nowy dźwięk przy użyciu
    • Zwiększono obrażenia z 15 do 17
    • Zmniejszono zużycie many z 20 do 14

Magic Weapons
 
Aqua Scepter • Demon Scythe • Flamelash • Flower of Fire • Magic Missile • Starfury • Water Bolt • Space Gun • Vilethorn